27e dag: Molinaseca - Cacabelos. 24 km

3 juni 2016 - Cacabelos, Spanje

Hallo beste mensen,
Hier ons verslag van onze 27e dag Na een goed avondmaal en een goede nachtrust konden we vanmorgen om 6.30 uur weer op pad.Mariet had gisterenavond last van haar rug en is iets eerder dan mij gaan slapen na een aantal medicamenten genomen te hebben.Vannacht rond half een maakte ze me wakker ze kon niet meer vd pijn in haar rug.Dus gaf ik haar een Dafalgan 1000mg .en daarna weer verder slapen heb daarna de hele nacht doorgeslapen.Dat is wel fijn .Toen we vanmorgen wakker werden zei Mariet dat haar rugpijn over was en dat ze het gevoel had gehad dat ze een knockdown had gehad.Maar wat zou het het heeft wel geholpen.Vanmorgen zonder ontbijt of koffie weer op pad en na 11 km in Ponferrada ontbijt genomen .we waren al zeer goed opgeschoten maar daarna zou nog een lang stuk komen maar dat bleek heel fijn te zijn.Onze weg liep Door het park in Ponfferada en door verschillende dorpjes sommige stil en verlaten het andere dan weer bruisend vh leven.Fantastisch hè. Daarna verder op weg naar Cacabelos de weg liep tussen de wijngaarden van de regio Bierzo een fantastische weg om te wandelen en we schoten dan ook goed op .Vlak voor Cacabelos zo'n 2 km hebben we nog even gerust niet alleen om te rusten maar ook om de plaatselijke boer te steunen Door kersen te kopen en onmiddellijk op te eten wat een genot vers vd boom hij had ze s' morgens geplukt en wij aten ze om half 1 alweer op een zeer vriendelijke man.Daarna verder naar Cacabelos inmiddels in het stadje aangekomen dat bruist vh leven , en gericht is op Peregrinos , zijn we op zoek gegaan naar onze herberg voor vandaag.We konden terecht in de Municipal herberg vd stad .Rondom een kerk zijn 2 pers units gebouwd met mooie douches en ook toiletten .toch een eerste vereiste als je zo als wij onderweg zijn. Dus mensen dadelijk douchen, wassen en rusten.We denken aan jullie allen .Nu dus rusten en zoals de Spanjaarden zeggen Hasta luego

1. Frans en Jen:
    3 juni 2016
    EN WIJ DENKEN AAN JULLIE!!!
  2. Bernique:
    3 juni 2016
    Hen en Mariet, wat is het toch leuk om elke dag jullie blog te lezen! Fijn dat het vandaag zo'n mooie tocht was! Succes verder
  3. Joke Verstappen:
    3 juni 2016
    gelukkig een goeie wandeling gehad vandaag dat is ook wel eens goed om te lezen mooie goeie bedden en een heerlijke douche dan ben je weer heerlijk opgeknapt en nu nog een heerlijke maaltijd dan kunnen jullie er morgen weer tegen om weer wat k.m. te vreten voor morgen een goed tocht en we zien jullie blog weer graag verschijnen. veel liefs en tot morgen
  4. Peter K.:
    3 juni 2016
    Wat een mooie dag voor jullie hoop dat Mariet geen last meer zal hebben van pijn in de rug. Slaap goed en morgenvroeg gezond weer op pelgrimspad
  5. Leonie:
    3 juni 2016
    Oh waat fijn det ger unne gooije daag hub gehadj! Mer waat vervealend veur mariet en ziene ruk!! Wellicht det geer een paar daag t rukzekske kent dragen om em get te ontlaste! Zet em op de komende daag! Dikke kus!
  6. Therese:
    3 juni 2016
    Gelukkig nu een dag om van te genieten! Hopelijk morgen weer!
    Voor morgen een geweldige dag.
  7. Marijke:
    3 juni 2016
    Fijn dat het ondanks enkele pijntjes voorspoedig gaat.
    Geniet ervan,het einde is al aardig in zicht.
    We genieten elke dag van je geweldige verhalen.
    Groetjes en verder veel succes! THeo en Marijke
  8. Carla reimink:
    4 juni 2016
    Ik heb de reaktie op de reislogger gezet houd moed samen het gaat uitstekend xxxx carla
  9. Carla reimink:
    4 juni 2016
    Hoe gaat het Mariet lukt het weer een beetje wat zijn jullie toch kanjers ik heb zeer veel respect voor jullie beiden , en inderdaad ik geloof best dat het heel bijzonder is met je broer en daar zullen jullie ouders ook heel trots op zijn , want die volgen alles van boven liefs en dikke knuffels xxxxx carla
  10. Geert en Lieve TACK:
    Dag Hen en Mariet,

Wij denken nog iedere dag aan jullie en het fijn samen onderweg zijn, doe zo voort!!!
    Hopelijk vandaag een mooie tocht, Santiago wenkt reeds.

Liefs van
    Lieve en Geert
  11. Charlotte Jackson:
    4 juni 2016
    Mariet en Hen, lees met plezier jullie reisverslagen. Respect voor jullie doorzettingsvermogen, want het is niet niks. Veel plezier samen en Mariet hoop dat je geen last meer hebt van je rug. Groetjes Charlotte