28e dag: Cacabelos- Vega de la Valcarce 26,7 km

4 juni 2016 - Vega de Valcarce, Spanje

Beste Camino vrienden,
Na gisteren een wandeling terug naar het stadje Cacabelos we lagen in de herberg net aan het einde van Cacabelos iets gedronken en gegeten in Cacabelos en daarna terug naar de herberg om te gaan rusten maar eerst contact met het thuisfront Jose en met Leonie te hebben gehad ..De plaats om te slapen bestond uit eenheden met 2 bedden dus goed genoeg ook zeer goed geslapen.Om 6 uur opgestaan verzorgd en om 6.30 weer op pad we waren net buiten het stadje en hadden ongeveer 2km gelopen of het zweet stond al op mijn voorhoofd maar toen draaiden we een landweg op tussen de wijnvelden van Bierzo wat een fantastische wandeling.Het schoot allemaal goed op en we zouden vlgs onze telling 23 km doen maar om een of andere reden kwamen we toch weer op 26.7 km uit.We kwamen Vega de la Valcarce e binnen rond 13 uur dus toch nog goed op schema .Daarna de herberg vd stad opgezocht en ons verzekerd van een plaatsje.In Vega de la Valcarce een kleinigheid gegeten en gedronken wat boodschappen gedaan.Voorraad water ed voor morgen .Nu is het 16.40 uur en ben ik mijn blog aan het schrijven .Ik vind het hartverwarmend dat zoveel mensen onze blog lezen en ook nog fijne reacties geven waarvoor hartelijk dank ook namens Mariet.Hij die nog een uitdaging nodig heeft raad ik aan om de Camino te lopen dan weet je pas hoe goed we het thuis hebben en hoe zwaar deze Camino kan zijn. Volgens mijn telling zijn we nog 167 km van Compostela verwijderd maar vooral de volgende dagen baren me zorgen .Maar zoals altijd zullen we dat ook wel geklaard krijgen.Hopenlijk.Nu willen wij jullie hartelijk groeten en tot morgen.Hen en Mariet.

1. Jes Hees:
    4 juni 2016
    Volgens mij zijn de Spaanse kilometers langer. Dat gaat jullie morgen ook lukken
    Veel succes.
  2. Har en Jeannie:
    4 juni 2016
    ik zal vanavond een kaarsje voor jullie aansteken in de kerk te St Joost. Jongens houd moed
    Het gaat jullie vast en zeker lukken. Fijne avond en morgen weer fris beginnen.
  3. Marij en Pierre:
    4 juni 2016
    Elke dag weer een verrassend verhaal in de mailbox.We kijken er steeds naar uit. De laatste kilometers komen ook goed. Dik compliment.
  4. Wiel Vissers:
    4 juni 2016
    Met de wil om door te zetten, wat in jullie genen zit, moet dat lukken; anders geestelijke hulp aan pap en mam vragen. Ik ben heel trots op jullie. Toi, toi, toi.
  5. José:
    4 juni 2016
    Nog 167 km voor de boeg ?? Wievaol höb ger der al op zitte ??? Ech klasse zovaol km al en elke daag weer opnuuj !!! Höb respect veur uch doorzet vermogen !!! Die rest gaontj ger auch haole !!! Succes veur mörge weer fijnebzonnige wanjeldaag en sjlaop good Doeiiii
  6. Therese:
    4 juni 2016
    Wat weer een mooie tocht en foto's. Hen je zult ook wel ideeën opdoen voor jouw ikonen in al die kerken!
    Nog maar 167 km, het grootste gedeelte hebben jullie er al opzitten. Deze laatste kilometers lukken jullie ook!
    Voor morgen weer een schitterende tocht.
  7. Peter K.:
    4 juni 2016
    Genoten van jullie reisverhaal het gaat fantastisch. Rust goed uit en voor morgenvroeg gezond weer op pelgrimspad
  8. Lenie en jaak:
    4 juni 2016
    Veel succes morgen en veel zon, breng maar wat zon mee als jullie terug komen,want hier is het weer maar knudde
    Groetjes Lenie en Jaak Maaseik
  9. Joke Verstappen:
    4 juni 2016
    weer een leuke blog vandaag als ik de k.m.ga verdelen nog 6-7 dagen als ik de 13e jarig ben zijn jullie wel klaar en kan een wijntje nemen op jullie succes voor vannacht slaap lekker en morgen gezond weer op en prettige wandeldag gr.
  10. Betty en Jan Hendricks:
    4 juni 2016
    Blijf me verbazen over jullie ,dat je nog zo opgewekt kan schrijven.
    Jullie moeten toch doodmoe zijn.Maar de Speetjes lopen op karakter en doen niet aan ongemakken hè?
    Jan en ik vinden het geweldig en de
    laatste km. redden jullie wel ,al kan ik me voorstellen dat het steeds zwaarder wordt. We leven met jullie mee,jullie zijn kanjers
  11. Mariet Cuijpers:
    5 juni 2016
    Iedere dag lees ik met plezier jullie spannende verhalen en vind jullie echte kanjers.
    Het gaat jullie best lukken en morgen weer een zonnige wandeltocht.
    Heel veel groetjes van Hein en van Mariet en Jacques uit Echt

12. Hans en Hein:
    5 juni 2016
    Jullie zien er na al die kilometers nog bijzonder fit uit, dus die laatste kilometers zullen ook wel lukken.
    Veel succes en vooral veel plezier tijdens het wandelen.
    Groeten Hein en Hans
  13. Carla reimink:
    5 juni 2016
    Goedemorgen, natuurlijk krijgen jullie het geklaard, jullie zijn al zover gekomen , dat de laatste loodjes hoe zwaar ook , jullie zo sterk zijn dat het goed gaat komen, hoed moed en alles komt goed, dikke knuffels xxxxx carla
  14. Linda & Koen:
    5 juni 2016
    Knap hoor, wat jullie daar aan het doen zijn!!
    We lezen elke dag jullie avontuur en genieten mee van alle belevenissen. Wij hadden gedacht dat jullie zeker af en toe een dagje rust zouden inbouwen, maar jullie malen maar door :-) Geniet er van! Nog veel stapplezier! Linda en Koen
  15. Hen en viv:
    Jullie doen het toppie!!
    Gisteren een grote kaars voor jullie aangemaakt bij pater Karel:-))
    We leven helemaal mee en wensen jullie nog een goeie tocht. Groetjes Hen&Vivi XXX
  16. Marly Slangen:
    6 juni 2016
    Met veel plezier lees ik elke dag jullie belevenissen en vind het zo knap wat jullie doen. ...petje af voor jullie. Veel succes en vooral veel wandelplezier nog!!!!