10e dag :Navarrete-Azofra 24,7 km

17 mei 2016 - Azofra, Spanje

Hallo beste volgers hier onze bijdrage voor deze dag.We verbleven gisteravond in Navarrete in hostel Le Cantaro waar we een heerlijke kamer voor ons alleen hadden.Na ons bezoek aan de Kerk van Navarrete waar we zulke mooie dingen gezien hadden zoals onze foto's toonden.Na een goeie nacht op naar het ontbijt maar zoals altijd van Spanjaarden kun je niet altijd op rekenen niks stond klaar dus ik zei tegen Mariet kom op we gaan zo.Dus onze etappe begon 10 voor 7 en op weg waren we maar het liep niet helemaal goed zonder ontbijt .Dus ik had er wel een beetje last van ,Mariet in mindere mate want ze had een reep genomen die wou ik niet dus wachten tot we in het volgende dorp Ventosa kwamen en daar een broodje omelet verorberden met de nodige koffie .Daarna om 9 uur weer op route Door de mooie Rioja streek ja de streek van de goeie Rioja wijn dus de vooruitzichten zijn goed.De wandeling ging verder Door Najera een fantastisch stadje met een mooie brug over de rivier de Rio Najerilla waar we enkele mooie foto's genomen hebben zoals jullie straks kunnen zien .De wandeling na het ontbijt ging alsmaar beter en vorderde gestaag .we onderhielden een goed ritme en zagen na wat bochten onze plaats voor de nacht Azofra van op afstand een meneer vertelde dat het nog 6 km waren maar zoals altijd was het weer meer . Maar ja niet gezeurd om 1uur 30 waren op de plaats van bestemming Azofra dus dan op zoek naar de Albergue de Peregrinos Municipal de Azofra daar aangekomen bleek het gebouw te bestaan uit alleen maar 2 persoons kamers normale bedden .Fantastisch .Na onze dagelijkse douche en wasbeurt nog enkele inkopen gedaan in het dorp vooral water voor morgen onderweg en enkele andere zaken zit ik nu op het plein voor de herberg mijn blog te schrijven zodat jullie volledig op de hoogte blijven..Vanavond een goed maal en een fles wijn en daarna weer naar bed voor een goeie nachtrust. Zodat we morgen wel goed op weg zullen gaan. In dit stadje gaan verschillende zaken om 6 uur open voor Ontbijt is ons verteld zodat we goed op weg kunnen.We zullen zien met vriendelijke pelgrimsgroet van Hen en Mariet tot morgen.

1. Marij en Pierre:
    17 mei 2016
    Geweldig weer. We reizen onderhand mee in gedachten. Voor morgen gezond weer op en veel wandelplezier.
  2. Leonie:
    17 mei 2016
    Zo det zeen weer aardig get meaters!! Fijn te leaze det t good ging! Dikke kus
  3. Frans en Jen:
    17 mei 2016
    Proost kanjers, lekker slapen en morgen....gezond weer op!!
  4. Marijke:
    17 mei 2016
    Geweldige blogs om te laeze.Op dees meneer loupe weer mit uch mit.Weer w-nse uch vaol sterkte op eur wuujer reis. Marijke en Theo.
  5. Har en Jeannie:
    17 mei 2016
    Geweldig om jullie te volgen, prestatie wat jullie doen. Lijkt me wel zwaar . Hoeveel dagen nog? Heel veel wandelplezier pelgrims uit echt
  6. Joke Verstappen:
    17 mei 2016
    wat een mooie foto,s deze keer en ik zie dat het ook goed gaat zonder jullie vrienden veel plezier voor morgen gr.
  7. Peter en Dinie:
    18 mei 2016
    Super, jullie zijn heel goed bezig. Mooie verhalen en foto's. Geniet er maar van en volhouden!!
  8. Bianca:
    18 mei 2016
    Kan waal jankûh zo sjiek!