22e dag: Puenta Villarente-Virgen del Camino 23 km

29 mei 2016 - La Virgen del Camino, Spanje

Hallo beste mensen,
Hier zijn we weer na een fantastisch eten in herberg San Pelayo in Puenta Villarente een fijne avond doorgebracht met lotgenoten uit de hele wereld. Een fijne avond en daar we de tijd vergaten bij een fijn gesprek werd het half 11 eer we gingen slapen.Goed geslapen in een fatsoenlijke kamer met douche en wc.
Van morgen weer vroeg op rond 6 uur en daarna ontbijt goed verzorgd niet zoals wij het thuis gewend zijn maar toch.Afscheid genomen in de herberg en verteld tegen de baas die zelf het ontbijt had gemaakt dat alles goed was geweest.De man was erg blij .Toen op weg naar Leon waar we hoopten de mis te kunnen bijwonen.Het was 10 voor 7 toen we vertrokken de weersvoorspelling was niet goed er was regen voorspeld maar tot Leon konden we het goed droog houden.Na een trip van 3 uur kwamen Mariet en ik bij de kathedraal in Leon aan .Dus ruimschoots op tijd voor de mis.Het was een H .Mis met 5 Heren en ruim 8 geestelijken aan beide zijden vh altaar .De H Mis werd waarschijnlijk voorgegaan Door de Bisschop van Leon. Tenminste dat denk ik .Zal enig onderzoek hierna doen om te kijken of dit klopt.In de kerk waren ook communiekantjes.Het was er erg druk en ook erg indrukwekkend.Het was een erg fijne H Mis met erna nog een processie die Door de straten trok van Leon .Een grote monstrans werd door de Bisschop voorzien met een grote hostie en deze monstrans was het middelpunt van deze processie met muziek en meerdere beelden die werden gedragen Door veel sterke mannen..We hadden het inmiddels erg koud gekregen na de wandeling van dik 3 uur en daarna in de kerk de dienst bijgewoond te hebben.Daarna snel ergens iets gezocht waar we een lekkere warme kop koffie konden krijgen.Om kwart voor 12 gingen we weer op weg uit Leon naar Virgen del Camino .Na 2 uur en 15 minuten kwamen we aan bij onze plek voor de nacht De Municipal herberg don Antonio en doña Cinia.Een fantastische plaats met vriendelijke mensen en nog belangrijker goede bedden en goede voorzieningen zoals douches en toiletten.Gelukkig maar.Na gedoucht te hebben lig ik nu mijn blog te schrijven op bed en kunnen de voeten weer rusten.Hopende dat ik jullie voldoende heb ingelicht verblijven Mariet en ik met Hoogachting voor jullie die onze verhalen steeds lezen en zulke fijne reacties geven .
Hasta Manana.

1. Els en Jac:
    29 mei 2016
    Prachtig hoe tegenslagen worden afgewisseld door heel mooie belevenissen en ontmoetingen. Ook mooi om dit allemaal vanuit onze luie stoel te kunnen volgen. Met elk verslag van jullie stijgt onze bewondering en geloof in de goeie afloop. Om met Merkel te spreken: ihr schafft das!
  2. Mariet Cuijpers:
    29 mei 2016
    Wat leuk zeg, al die ontmoetingen uit de hele wereld met de zelfde lotgenoten. Zoiets maak je maar zelden mee. Alleen zo'n kanjers als jullie.
    Wat mooi dat jullie in de kathedraal de mis hebben kunnen bijwonen.Hier in Echt is vandaag ook processie geweest.
    Nou luitjes weer met goede moed verder. Groetjes en tot een volgende keer.mariet
  3. Har en Jeannie:
    29 mei 2016
    Ja Hen en Mariet zo te zien is het de bisschop met zijn mijter op. Ja jullie maken wel veel mee en kunnen als jullie terug zijn een hele week over vertellen.
    Wat leuk om met zoveel verschillende mensen te praten . Kan alleen maar schrijven "petje af voor wat jullie doen"
    Kijken al uit naar het verslag van morgen
    Groetjes
  4. Frans en Jen:
    29 mei 2016
    Wat een heerlijk opgewekt verhaal! Dit is na verschillende tegenslagen...genieten!
    Lijkt mij heel bijzonder om zoveel mensen uit alle windstreken te ontmoeten!
    Houd jullie taai kanjers!!!
  5. Joke Verstappen:
    29 mei 2016
    wat fijn om goede berichten te horen en dat het gezellig was geloof ik als ik hoor hoe laat jullie naar je heerlijke bed gingen en dan vandaag nog zo,n mooie kerkdienst dat moet goed gaan voor morgen een mooie wandeldagen hart.gr.
  6. Peter K.:
    29 mei 2016
    Wat een fijne belevenis een mooie dienst en een processie goed eten het is jullie gegund, morgen gezond weer op pelgrimspad en wellicht een andere mooie ervaring groetjes van Peter en Marie-Louise ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  7. Fien vrancken:
    Keep walking toppertjes
  8. Jes Hees:
    29 mei 2016
    Zo'n dag met meevallers geeft weer moed. In Echt trok ook vandaag de sacramentsprocessie.
    Veel wandelplezier voor morgen.
  9. José:
    30 mei 2016
    Fijn om te lezen dat jullie met zoveel plezier onderweg zijn!!
    Heb respect voor jullie om iedere dag door weer en wind zoveel km te lopen !!
    Wens jullie voor morgen fijne zonnige wandeldag !! Doeiii
  10. Leenders René:
    30 mei 2016
    Hallo Hen,
    volg je iedere dag op de Reisblogger. Afwisselend goede, minder goede en ook als een slechte dagen, dat is het lot van pelgrim, dus niet opgeven. Volhouden en zeker genieten van de mooie landschappen en te bezichtigen monumenten en kerken. Bij thuiskomst hebben we veel bij te praten. Groetjes, René
  11. Carla reimink:
    31 mei 2016
    Vandaag dinsdag voor jullie een fijne dag on Leoni en Wouter te ontmoeten veel plezier samen en genieten!!!!!! Liefs Carla