34e dag: Boente - Santa Irena 26,4 km

10 juni 2016 - Santa Elena, Spanje

Hallo Pelgrims vrienden,
Na gisteren met Mariet te hebben bijgepraat over haar toch wel fijne prestatie hebben we gisteren in Boente in de herberg goed gegeten en geslapen.Dus vanmorgen om zes opgestaan en een kop koffie en weer op pad voor 23 km zoals geteld maar dit klopte later weer niet.Mariet vroeg of het zou gaan , ik antwoorden dat ik het zeer zeker zou proberen dus gingen we om 7 op pad .De weervoorspelling zei dat er onweer zou komen maar dat ging gelukkig niet door, het was wel fris maar dat doet een wandelaar goed.Na 2 uur wandelen hadden we er al 8,5 km opzitten dus goed genoeg.Mariet vroeg of we ergens moesten stoppen maar ik zei laat ons maar doorlopen want ik weet niet hoe het gaat als ik gezeten heb .Het ging wel redelijk met mijn lies af en toe voelde ik wel iets maar ja niet zeuren wandelen.
Om 12 uur werd er dan toch koffie gedronken ik was al kletsnat en durfde mijn jas niet uittrekken omdat je dan nog gemakkelijker een kou kunt oplopen.Dan proberen Hoe het ging het opgang komen was het moeilijkst maar even erna werd weer gewoon doorgewandeld dus niks aan de hand af en toe een dyclofinacje en door.Rond 12 uur zaten we al aan 18 km dus goed. Er was een fijne wandeling Door bossen en veel Spaanse wandelaars die er op de laatste 100 km meestal bijkomen want een Compostella halen staat goed op hun CV. Ik dacht nog 6 km te gaan maar zoals altijd werden het er meer nu dus 26,4.Maar ja de beloning is er dan ook onmiddellijk een schone herberg met goede faciliteiten dus direct douchen en wassen want al onze kleren waren kletsnat vh zweet.Dit was de 1e herberg waar je niet direct hoefde in te schrijven en te betalen.Dit hoefde pas na het avondeten .Dus tijd voor mijn blog en daarna wat rusten.Vandaag slapen we voor de laatste keer in de herberg .Morgen gaan we naar een hotelletje in de nabijheid van de Kathedraal van Compostella.Maar eerst nog wandelen de laatste 23 of meer km.We zullen het zien.Vele Groeten van Mariet en mij

1. Bernique:
    10 juni 2016
    Ongelooflijk knap van jullie twee! Heel veel succes met de laatste kilometers!
  2. Frans en Jen:
    10 juni 2016
    Fantastisch dat je er weer bij bent Hen!! Samen weer genieten en samen over de eindstreep!! Chapeau!!!
  3. Marij en Pierre:
    10 juni 2016
    Nog even volhouden Toppers.
  4. Joke Verstappen:
    10 juni 2016
    ik was blij om te lezen dat Hen vandaag weer gestart is en dat alles naar omstandigheden goed gegaan is nu nog de laatste loodjes maar eerst nog een goede nachtrust en dan veel sterkte voor morgen liefs van ons
  5. Jes Hees:
    10 juni 2016
    Geweldig wat jullie gepresteerd hebben. Respect. Steek aub.ook een kaarsje voor mij aan.
  6. Petra en John Popping:
    10 juni 2016
    Beste Hen en Mariet, wat een fantaschtische prestatie. We hebben jullie iedere dag gevolgd met veel plezier en ook veel bewondering. Chapeau! Hartelijke groeten, John en Petra
  7. Monique en Harry:
    10 juni 2016
    Succes nog de laatste kilometers. Kanjers zijn jullie !! Jammer is wel dat ik de mooie verhalen dan ga missen
  8. Peter K.:
    10 juni 2016
    Hendrik jij bent onverbeterlijk, jij laat je niet voor een Liesje vangen.
    Grote klasse.
  9. Har en Jeannie:
    10 juni 2016
    Geweldig wat jullie presteren nog een paar km en jullie hebben het doel bereikt. Maar dan wordt het voor ons af kikken de blog gaan we missen iedere avond klokslag 20.00 uur gingen we jullie verhalen lezen. Genieten jullie nog maar zolang jullie daar zijn.
  10. Carla reimink:
    10 juni 2016
    Ik vind het ook een geweldige prestatie wat jullie hebben gedaan en jullie hebben het volbracht , wat menigeen nooit had verwacht . Chapeau voor jullie beiden echte kanjers en super veel respect voor beiden. Xxxx Carla trouwens heel fijn Hen dat het vandaag weer ging.
  11. Marijke:
    10 juni 2016
    Ook voor deze laatste route wensen we jullie veel sterkte en succes.Kanjers zijn jullie! Geniet ervan .Groetjes
    Marijke en Theo
  12. José:
    10 juni 2016
    Waat fijn dets ze weer höbs kênne laupe Hen !!! Mörge de letste etappe veur uch 2kes !!! Geweldige prestatie !!Fijne zonnige wanjeldaag !! Doeiii
  13. Geert en Lieve TACK:
    10 juni 2016
    Mooi,nog efkes op de tanden bijten en jullie doel is bereikt.Go for it!!
  14. Vivianne:
    10 juni 2016
    Fijn dat het met ome Hennie weer wat aan de betere hand is. Jullie zijn een superteam samen!! Voor nu weltrusten alvast en morgen word vast en zeker onderweg gezongen : We zij er bijna.We zijn er bijna..
  15. Wiel Vissers:
    11 juni 2016
    Veel succes voor jullie laatste kilometers. Een topprestatie. Wij zullen dit dagelijks verslag dan moeten missen.
  16. Hen en viv:
    11 juni 2016
    Fantastisch gedaan jullie 2,top prestatie!!
    En nu nog even volhouden:-))
    Sterkte!!! Groetjes
  17. Marie-Louise:
    11 juni 2016
    Geweldig gedaan, nu de laatste km. Geniet er extra van, jullie hebben er zolang naar uitgekeken en nu al het einddoel in zicht mooie prestatie time flies