SANTIAGO DE COMPOSTELA

12 juni 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste mensen,
Na gisteravond een lekker vissoep en gambas al la plancha vergezeld van een heerlijk glaasje wijn ons hotel naast de deur wat wil een mens nog meer.Na her diner rap naar ons hotel , ik lag om 20.15 uur al in mijn bed .Heerlijk geslapen en om 8 uur weer wakker.We zijn naar de parador geweest en hebben ons daar heerlijk laten verwennen met een fantastisch ontbijt met alles erop en eraan.Na het ontbijt hebben we de Kathedraal bezocht , een gedeelte werd verbouwd waar normaal de ingang is.Duswe hebben onze hand niet in de hand van Jacobus kunnen leggen, maar met de rondleiding kwam alles goed we konden het beeld van Jacobus wel omhelzen en hem bedanken voor de steun ontvangen op onze Camino. Daarna kwamen we om half 11 in de H Mis terecht Mariet en ik hebben voor ons en jullie allen kaarsen aangestoken.Dit om iedereen te bedanken voor zijn steun en support..Na dat de H Mis gedaan was werd de Butafumeiro voor de 1e keer voor ons gezwaaid.Wat een belevenis.Henk nog bedankt voor je tip.Daarna de Kathedraal verder bezocht en wat een pracht en een praal en dan te bedenken dat de Kathedraal is gebouwd van de 4e tot de 10e eeuw.Niet voor te stellen hè. Toen begon om 12 uur onze H.Mis gedaan Door 5 Heren met de Bisschop van Compostela en mss wel 15 assistenten .De H .Mis was zeer druk bezocht , mensen zaten overal op de trappen , langs de zuilen en wij omdat we altijd op tijd zijn in de banken.Het was een zeer devote H.Mis met veel gezang van een jong meisjeskoor. Het was zeer indrukwekkend .Na de H Mis werd weer de Butafumeiro gezwaaid wat een hele belevenis is.De pelgrims werden in alle talen welkom geheten en gezegend Door Bisschop van Compostela en toen ging de Bisschop al zwaaiend naar alle mensen terug naar de sacristie.We zijn toen met enkele mensen iets gaan drinken in de nabijheid vd kerk.Nu is het 4 uur en schrijf ik mijn blog na dit gedaan te hebben gaan we naar Plaza de Praterias om om 5 uur te kijken of we nog mensen uit onze groep met wie we toch 35 dagen min of meer hebben rondgetrokken te ontmoeten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bernique:
    12 juni 2016
    Nu dus tijd om te genieten van jullie geweldige prestatie, mooi!
  2. Therese:
    12 juni 2016
    Een mooie indrukwekkende afsluiting voor jullie.NOG EEN DAG EN DAN KUNNEN WE DE VERHALEN VAN JULLIE ZELF HOREN.
    GOEIE TERUGREIS!
  3. Carla reimink:
    12 juni 2016
    Nog een dag lekker genieten morgen nog een dag jullue hebben het echt verdiend lekker luieren en dan naar huis
    Een super mooie tijd mooi maar jammer om het van de zijlijn mee te maken , nog steeds vind ik het jammer dr ik er niet bij was . Xxxxxx Carla
  4. Frans en Jen:
    12 juni 2016
    Wat een prachtige beloning voor jullie geweldige prestatie!! Lijkt mij fantastisch om eindelijk in de kathedraal te mogen zijn! Geniet er van en dank voor jullie kaarsje!!
  5. Har en Jeannie:
    12 juni 2016
    Genieten jullie morgen nog maar lekker en dan thuis komen de verhalen los.
  6. Geert en Lieve TACK:
    12 juni 2016
    De misviering in de kathedraal is werkelijk de kers op de taart, een indrukwekkend gebeuren, je wordt er echt stil van. Hen en Mariet, we zijn heel blij dat jullie dit avontuur tot een goed einde gebracht hebben, petje af!!
    Geniet van de resterende tijd, een behouden thuiskomst straks en ... misschien tot ziens of hoors?

Heel genegen, Lieve en Geert
  7. Joke Verstappen:
    12 juni 2016
    het is al later in de avond maar ik wil toch nog even jullie blog lezen ik heb een drukke dag gehad want ik heb mijn verjaardag voor morgen al gevierd een hele drukte als je 83 jaar word maar nu heb ik het morgen lekker rustig en jullie hebben vandaag ook een mooie dag gehad onvergetelijk als ik je verhaal lees heel veel gr
  8. Petra en Léon:
    12 juni 2016
    Geweldig geniet ervan hopelijk kan ik dit ooit ook eens beleven!
  9. Petra en Léon:
    12 juni 2016
    Geweldig geniet ervan ! Hoop dit ooit nog mee mogen maken.