35e dag:: Santa Irena - Santiago de Compostela 24.7 km

11 juni 2016 - Santiago de Compostella, Spanje

Beste mensen,
TAAK VOLBRACHT
Na gisteren in de laatste herberg in Santa Irena te hebben vertoefd zijn we vanmorgen om 5 voor 7 voor de laatste etappe op pad gegaan.De etappe zou 23 km zijn dus goed te doen.Maar onderweg bleek dat de laatste loodjes echt zwaar zijn.De lies speelde af en toe weer op en ik moest onderweg nog een dyclofinacje nemen.Na een ontbijt om 9 uur kwam ik slecht op gang dus op een langzaam tempo verder .Na 3 uur wandelen hadden we er toch 15 km opzitten .Maar ja zoals altijd binnen ben je pas als je in het hotel bent .Op een moment zag ik de stad Compostella liggen maar dan zit je nog zeker op 1,5 uur van de plaats bestemming af .Aan Mariet gevraagd wat eerst te doen waarop ze zei eerst het hotel zoeken. Maar ook dat bleek geen sinecure maar uiteindelijk met wat hulp van de goede mensen toch gevonden.Nu eerst verfrissen en dan onze Compostela ophalen in het pelgrimsburo.Het is nu half 3 ben erg blij dat het erop zit.Zullen nu onze weg zoeken in Compostela en daarna als we wat uitgerust zijn ergens iets lekkers gaan eten.
Onze hotelkamer is fatsoenlijk en netjes dus we moeten er 3 nachten verblijven voor we de terugreis beginnen op dinsdag 14 juni van Compostela naar Zaventem .Bij deze zou ik jullie hartelijk willen bedanken voor jullie reactie en steun.Zullen morgen berichten over hoe het in de kathedraal is gegaan en verder verloop hier in Santiago.Met vriendelijke groeten Mariet en Hen

1. Henk geerlings:
    11 juni 2016
    Profociat ! En morgen naar het zwevende wierooksvat ?
    Tip: ga aan de zijkant van het altaar zitten, dan heb je het beste zicht en het vat zwaait over je heen.
  2. Carla reimink:
    11 juni 2016
    Ben ook blij dat het er op zit voor jullie jullie weten niet hoeveel bewondering wij voor jullie hebben zo knap gedaan alle chapeau voor jullie beiden werkelijk in een woird geweldig meer kan ik niet zeggen tot dinsdag xxxx Carla
  3. Jules:
    Van hart gefeliciteerd! Wat een geweldige prestatie! :D
  4. Wiel Vissers:
    11 juni 2016
    Kanjers PROFICIAT en geniet een paar dagen van de verdiende rust. Groetjes Marjo en Wiel.
  5. Mariet Cuijpers:
    11 juni 2016
    Geweldig wat jullie gepresteerd hebben, proficiat.
    Wat zal het thuisfront ook blij en trots op juliie beidjes zijn.
    Nu eerst een paar dagen uitrusten en een voorspoedige reis terug.
    Groetjes Mariet en Jacques.
  6. Har en Jeannie:
    11 juni 2016
    PROFICIAT een geweldige prestatie wat jullie geleverd hebben. Genieten jullie nog maar een paar dagen.

Jammer dat het verslag nou op houd keken er iedere dag naar uit.

Nogmaals proficiat.
  7. Marijke:
    11 juni 2016
    Hen en mariet proficiat met het bereiken van het eindpunt Compostella in een woord geweldig .Geniet nu nog van de laatste dagen! Groeten Theo en MArijke
  8. Els en Jac:
    11 juni 2016
    Geweldige prestatie! gefeliciteerd! Wat een doorzettingsvermogen. We zijn heel blij voor jullie dat de eindbestemming bereikt is. En de ongemakken van de laatste dagen maken de herinnering aan dit avontuur straks alleen maar mooier.
  9. Ria maessen:
    11 juni 2016
    geweldig effe bijkomen en genieten van jullie welverdiende rust.
    daar moet op gedronken worden hiehaahoo. Welkom als erekopstukken weer in Echt terecht. joehoe...
  10. Bernique:
    11 juni 2016
    Geweldige prestatie! Diepe buiging voor jullie allebei, gefeliciteerd!
  11. Betty en Jan Hendricks:
    11 juni 2016
    Proficiat,wat onvoorstelbaar knap,we hebben diepe bewondering voor jullie en verheugen ons op alle verhalen als jullie thuis zijn.Geniet nog lekker van jullie prestatie en goede thuisreis.
  12. Joke Verstappen:
    11 juni 2016
    wat geweldig op de. TomTom staat bestemming bereikt Hartelijk Gefeliciteerd en nou is het uitrusten geblazen en als je lies het toe laat toch even lopen om het ritme te bewaren maar verder rusten en genieten want daar voor zijn jullie deze tocht begonnen en dan verder weer een goede vliegreis naar jullie veilige haven thuis ik zal jullie verslagen missen veel gr.
  13. Geert en Lieve TACK:
    11 juni 2016
    Waaaw, ongelooflijk wat jullie bereikt hebben. Héél veel bewondering voor jullie twee.
    We zijn heel blij dat het jullie gelukt is, nu relax en genieten van deze speciale stad!!!
    Toch wel speciaal gevoel hé, binnenkomen in Santiago? En, jullie moeten nu ook nog afkicken van dit stapavontuur, laat alles nu maar op jullie afkomen, jullie hebben dit meer dan verdiend, schitterende prestatie!!!
  14. Petra & Léon:
    11 juni 2016
    Petje af! We hebben met jullie meegeleefd. Mooie prestatie. Van harte gefeliciteerd en geniet nog van jullie laatste dagen in Compostela.

Grtjs Petra & Léon
  15. Nico Koumans:
    11 juni 2016
    Proficiat, een geweldige prestatie van jullie beiden
  16. Mariet:
    11 juni 2016
    Hen en Mariet. Gefeliciteerd jullie hebben het geweldig gedaan. Mariet en Albert.
  17. Peter Steskens:
    11 juni 2016
    Baas en Buurvrouw: Van harte gefeliciteerd, ik ben trots op jullie! Geniet van dit geweldige moment en jullie prestatie.
  18. Ine:
    11 juni 2016
    Proficiat geweldige prestatie van jullie beiden nu even genieten en een fijne thuis reis Gr Ine
  19. Jeannette:
    11 juni 2016
    Proficiat, geweldige prestatie. Elke dag uitgekeken naar jullie verhaal. Tot volgende week.
  20. José:
    11 juni 2016
    Super !!! Proficiat geniet nog van jullie laatste vakantie dagen !!!
    Ben onder de indruk geweldig gewoon !! En Hen beterschap met je blessure! !!
    Groetjes José.
  21. Carla reimink:
    12 juni 2016
    Goedemorgen al wakker en hebben jullie goed geslapen nu de reis er op zit, wat een prestatie en nu nog maar even twee dagen lekker genieten , lekker eten een lekker drankje dat hebben jullie echt verdiend . Liefs en een dikke knuffel Carla
  22. Leo:
    12 juni 2016
    Geweldig super dat jullie hieraan begonnen zijn en het ook succesvol hebben afgerond Proficiat
    Mooi om jullie verhalen te lezen, de foto's te bekjken
    Geniet van de laatste dagen dat jullie in Compostella zijn
    Nogmals super gedaan
  23. Marie-Louise:
    FANTASTISCH !!!!
  24. Linda & Koen:
    Mariet en Hen,
    Dit is echt een prachtprestatie!! Heel erg gefeliciteerd. Zomaar, in één keer, zonder veel rusten. Niet veel doen het jullie na!
    Geniet met volle teugen van Compostela!
    Tot spoedig,
    Linda en Koen
  25. Charlotte Jackson:
    12 juni 2016
    Lieve Hen en Mariet, wat een geweldige tocht hebben jullie gedaan. Mijn respect ! Het zal afkicken worden voor jullie allebei.
    Liefs Charlotte
  26. Marij en Pierre:
    12 juni 2016
    Een welverdiende proficiat. We hebben genoten en meegeleefd met jullie verhalen. In een woord TOP.
  27. Hans en Hein:
    12 juni 2016
    Mariet en Hen, prachtige prestatie. Bedankt voor de mooie reisverhalen. Tot ziens in Echt. Groeten Hans en Hein
  28. Jes Hees:
    12 juni 2016
    Proficiat mit dit geweldige resultaat. Ik heb jullie met veel plezier gevolgd. Super.
  29. Philippe:
    12 juni 2016
    Proficiat met jullie geweldige prestatie. Ontzettend knap gedaan alle twee om ondanks de blessures en slechte nachten toch de moed erin te houden. Geniet nog een paar dagen daar van jullie succes. Tot snel groetjes Marion en Philippe.
  30. Leenders René:
    12 juni 2016
    Hen en uiteraard ook Mariet, een dikke proficiat met deze toch wel bijzondere prestatie. Ik krijg wel verslag bij je thuiskomst. Nogmaals gefeliciteerd.
  31. Patrick doornaert:
    5 juli 2016
    proficiat met jullie prestatie want ik weet wat het is ,namelijk een dag of 5 vroeger ook aangekomen