Een droom word werkelijkheid

31 maart 2016 - Maaseik, België

Ter voorbereiding om onze pelgrimstocht naar Santiago de Compostela  te doen zijn we in okt 2015 begonnen met gemiddeld 5 km te wandelen dit werd zienderogen verhoogd naar 10 km en in de maanden Jan/Feb/Maart 2016 uitgebreid tot 15 km en meer.Ook wandelden we verschillende keren van  Maaseik naar Echt en vice versa. Over Roosteren heen en Dieteren terug . dit zijn trotse 22 km (wandeltijd 5,5 uur).Ook hebben mijn zus en ik het rondje uitgebreid via Kessenich naar Thorn , Wessem ,Maasbracht achter de Sluis om richting Aesterberg en Roosteren daar was ons einddoel 26 km.

Januarie 4 onze tickets geboekt bij Ryan-air  Charleroi- Biarritz. Eveneens ons lidmaatschap aangevraagd bij het Vlaams Genootschap van Santiago de Compostela.

23 Januarie Infodag Vlaams Genootschap in CC Hasselt.

Februarie 1 geloofsbrieven en credencials aangevraagd.

Februarie 15 onze 1e nacht in de herberg Beilari , wat pelgrim betekend in het Baskisch, gereserveerd.

23 Februarie met mijn Zus naar Bob's Adventure store in Weert .Waar Bob ons zelf heeft geholpen bij onze zoektocht naar goede schoenen en een geschikte rugzak.

Bob die ons zeer deskundig en met veel geduld heeft geholpen het duurde zowat de hele middag.Zelfs Jose werd om half 6 ongeduldig en telefoneerde waar we bleven.

Zo zie je maar iets goeds duurt altijd iets langer. We gingen dan ook Bob's winkel uit met voor ieder goede schoenen en een passende rugzak.

Nu volgt dus alleen de training nog.Zal me te zijner tijd weer terug melden.Groetjes Hen

1. Fien vrancken:
    31 maart 2016
    Veel succes met de voorbereidingen en een fantastisch mooie trip naar Santiago ;-)
  2. Hein van Wegberg:
    31 maart 2016
    Hen en Mariet, heel veel succes de komende maand nog, en ik wens jullie een onvergetelijke mooie trip!!! Op een goede reis en een behouden thuiskomst. (ik heb me al aangemeld voor de mailinglijst en zal jullie zeker gaan volgen!!)
    Groetjes uit Stevensweert, Hein van Wegberg
  3. Toos irma en alberr:
    2 april 2016
    Wij hebben elkaar gesproken in Hasselt. Voor jullie begint het nu dichtbij te komen. Ik wil jullie graag volgen. Buen Camino.
  4. Bob (Bob's Adventure Store):
    7 april 2016
    Bedankt voor de leuke vermelding.
    Ik heb jullie met veel plezier en enthousiasme geholpen!
  5. Peter K.:
    6 mei 2016
    Hen en Mariet,
    Tot groot verdriet, jullie zijn er even niet.
    Ontelbare stappen, een hels karwei om te behappen.
    Doch Jacobs wegen, voor uw een Zegen.
    Ondernemen zijt uw gewend, zoals bij iedereen bekend.
    Veel succes, en kijk goed rond, en doe na afloop ons dan kond.