15e dag: Tardajos- Hontanas22 22.7 km

22 mei 2016 - Hontanas, Spanje

Hallo allemaal hier ben ik weer nu vanuit onze aankomst plaats Hontanas .Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan aangekleed en op weg en
zonder ontbijt omdat onze herberg pas om 8 uur begon met het ontbijt dus zonder weg in het vlgd dorpje ontbijt genomen en rond 7.10 uur op pad .Het 1e uur ging alles goed maar deze Zondag zou geen Zonnige dag worden daar er na een uur wandelen donkere wolken opstapelden en even erna kwam de regen gestaag uit de hemel wat natuurlijk niet zo fijn is als je aan het wandelen bent.In een paar minuten was je goed nat en het bleef maar doorgaan .Dus kletsnat kwamen we in een dorp aan waar we rond 10 uur van ellende maar een kop koffie gingen drinken .. Na een pauze van een half uur weer op weg we moesten naar een hoogte van ongeveer 800 meter en daar zou de etappe gewoon vlak doorgaan maar boven aangekomen was er een andere spelbreker namelijk de wind met toch wel 50 tot 60 km waaide het daarboven goed hard zodat vooruitkomen niet zo gemakkelijk ging inmiddels was het gestopt met regenen waardoor onze kleren weer begonnen te drogen.Maar Door al die tegenslag ging het peil toch wel even naar beneden .het duiveltje probeert het dus altijd om je in het ongerede te brengen Door je dan te laten vragen Wat doe ik hier .Maar ja gelukkig zijn we met 2 en pept de een de ander op als hij of zij het zwaar heeft .Deze etappe kenmerkte zich dus als een etappe die je zo snel mogelijk moet vergeten want er was ook niet zo veel.moois te zien .Tarwevelden oneindig zo ver als je kijken kon en hopen stenen en vooral een ongemakkelijke wandelweg met allen maar uit stekende stenen zodat je dus goed moest opletten waar je liep om niet te vallen .Onze Canadees Vrienden deden 4 km voor Hontanas nog een poging om te rusten en te picknicken maar dat is niks voor mij ik wil altijd vooruit kan niet stilstaan omdat mijn voeten dan pijn beginnen te doen dus Door .Je ziet vogels van allerlei pluimage op deze Camino zo zag ik een vrouw met kinderwagen en een fietsje eraan gebonden uiteraard ook een kindje zich Door de bergen worstelen.Naar later Door onze Canadees vrienden verteld werd had ze har man verlaten met het kind. Zo zie j e maar de wonderen zijn de wereld niet uit.Ik dacht op een moment waar ligt dit godvergeten gat waar we naar toe moeten na de bocht zag ik ook onze verblijfplaats voor vandaag zondag al liggen .We li ggen op 1 kamer met ons 5 in stapelbedden ik moet zeggen dat ook deze accomodatie er goed uitziet niet zoals gisteren maar toch.Gistermiddag eest wat pincho's gegeten en een fles rode wijn .En S'avonds hadden we geen zin in het pelgrims menu dus gevraagd waar we wel zin ook n hadden .Iedereen zou wel een grote salade willen en daarna nog een ijsje .Dus aan de Baas gevraagd of dat mogelijk was en hij zei ja dus we kregen voor 5 personen een grote schaal Tonijnsalade met alles er op en eraan en heerlijk aardappelsalade en brood , rode wijn en water en daarna voor 5 pers een flink stuk ijs.Dus alles was goed Na het diner heb ik de baas en bazin bedankt de baas met een hand de bazin met een flinke omhelzing .Ze vond het helemaal te gek .Dus iedereen tevreden.Ik ga nu in stijl eindigen Door jullie een fijne zondag te wensen en tot morgen .Groetjes Mariet en Hen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke Verstappen:
    22 mei 2016
    wat een misere met zo.n regendag maar je moet maar denken achter de wolken schijnt dan weer de zon en komt het aan het einde altijd weer goed en altijd optimistisch blijven hoofd omhoog en borst vooruit lieve mensen nog veel sterkte en de hartelijke groeten van ons 2
  2. Wiel Vissers:
    22 mei 2016
    Mijn petje af voor jullie. Geniet nog van de korte zondagsrust en voor morgen hoop ik dat het jullie allemaal meezit.
  3. Carla reimink:
    22 mei 2016
    Ik vnd het fantastisch Hen zo je alles schrijft fijn om te horen en te lezen hoe jullie het vergaat nog steeds ben ik jaloers dat ik er niet bij ben , maar zo te lezen gaat het met je zus ook uitstekend en dat is natuurlijk ook heel speciaal. Dat geeft ook weer een speciale band wat natuurlijk ook heel bijzonder is. Nog alle goeds nu uit spanje xxxx Carla
  4. Els en Jac:
    22 mei 2016
    Neet fijn oam te wanjele in de raege maar gelökkig höb ger ut gehaoltj ! ich bewonjer euch enorm !! Fijne aovendj en veur mörgen geïne reagen en veul wanjel plezeer!
  5. Jes Hees:
    22 mei 2016
    Laten we hopen dat het morgen allemaal beter gaat. De weg van een pelgrim gaat over stenet. Slaap goed en morgen weer met frisse moed er tegen aan.
  6. José:
    23 mei 2016
    Weer ein sjaon versjlaag Hen !!! Kêns zo veur de gezêt haon sjrieve !!! In ut versjlaag veuls ze de raegen de sjtein die dich ut laupe neet mêkkelik make !!
    Höb respect veur uch 2tjes volhaojers !! Haopelik vandaag lekker zunneke!!
    Fijne wanjeldaag !! Doeiiiii
  7. Frans en Jen:
    23 mei 2016
    Het lijkt mij fantastisch om eindelijk het wierookvat in de kathedraal te zien slingeren!!
    Houd moed allebei!!