16e dag: Hontanas -Itero de la Vega

23 mei 2016 - Itero de la Vega, Spanje

Beste mensen , na ons verblijf in Hontanas in de herberg Yuan de Yepes waar we een 6 pers kamer hadden. Gisteren s' middags ergens een hamburger gegeten en wat gedronken .S'avonds geen zin in eten dus maar wat gedronken en om 20.30 lagen we allemaal in bed geslapen tot 6.30 en daarna een kop koffie met een chocoladebroodje en weer de weg op naar onze vlgd verblijfplaats Itero de la Vega. Vanuit Hontanas de stad uit en weer lichtelijk omhoog temperatuur 4 graden er was nachtvorst aan de grond geweest.Het eerste uur zat het tempo er goed in Tot we aan de berg kwamen en naar 1050 meter moesten klimmen met een stijging percentage. van 12% . Ik dacht weer aan Jos en het ging dus direct beter eenmaal boven aangekomen was het uitzicht de beloning.Lekker gerust en wat gedronken en toen weer naar beneden met een percentage van 18% naar beneden al zigzaggen dat is dus beter voor de kniegewrichten. Na de afdaling kwamen we toch werd een berg je tegen maar ja je word er al langzaam specialist in.Dus na de beklimming konden we ergens op een mooie plaats rusten en iets drinken je kon er iets te drinken krijgen en betalen kon je geven wat je wou. (DONATIVO) .Fantastisch wat je allemaal meemaakt Na de brug over moesten we nog 2 km tot aan het dorp Itero de la Vega war we aankwamen bij onze herberg die in een gewoon woonhuis was met een winkel ernaast waar een vriendin van Mariet ( FIEN Vrancken) ons stond op te wachten .Zij heeft voor ons druivensuiker meegebracht die ondanks dat we er genoeg hadden meegenomen toch te weinig bleek.Fien bedankt hiervoor.Na onze korte kennismaking wat worst en kaas en Iberisch ham en bier gekocht en toen lekker buiten gaan zitten.Onze Canadees vrienden voorgesteld en daarna gezellig samen gezeten. Nu is het tijd om me te gaan verfrissen.Mensen ik zal jullie de rest morgen vertellen.Met vriendelijke groeten van Mariet en Hen.

1. Fien vrancken:
    23 mei 2016
    Wat fijn om ons op een zo bijzondere trip tegen te komen en het zonnetje lacht ons toe na de regen van gister
  2. Therese:
    23 mei 2016
    jullie worden echte berggeiten sorry Hen bergbok en berggeiten!!!
    Mooie dag morgen.
  3. Joke Verstappen:
    23 mei 2016
    Het gaat er straks nog van komen dat het zo leuk is dat jullie niet meer terug willen komen maar fijn om te lezen dat het een fijne dag was ik vind het elke dag nog leuk om jullie blog te lezen gr.
  4. Marijke:
    23 mei 2016
    Tot noe toe sjaon reisverslage. Weer blieve ugh volge en wense uch wujer vaol sterkte. Marijke en Theo.
  5. Carla reimink:
    23 mei 2016
    Inderdaad is het geweldig om elke dag het blog te lezen ik vind het fantastisch hoe jullie het dien in een woord chapeau voor jullue super kanjers liefs Carla
  6. Betty en Jan Hendricks:
    23 mei 2016
    Blijf me alleen maar verbazen,zoveel hoogtemeters op een dag en dat doen jullie zo maar even.
    Hen , als je terug komt heb je een figuur als een jonge god.
  7. Peter K.:
    24 mei 2016
    sluit me aan bij de woorden van Betty.
  8. Bianca:
    24 mei 2016
    Standbeeld oppûh Plats lijkt me erg op zijn plaats!pers!