17 dag: Itero de la Vega-Villamentero de Campos 24,2 km

24 mei 2016 - Villarmentero de Campos, Spanje

Hallo Allemaal , hier ben ik weer na onze inschrijving gisteren buiten in de zon gisteren een biertje gedronken en wat worst en kaas uit de zaak vd mensen vd herberg. Daarna S'avonds wat gegeten Door de bazin klaargemaakt en het was niet van he fijnste msar goed.Om 9 uur naar bed en geslapen tot 6.15 uur daarna om 7.15 het ontbijt en om half 8 op weg naar onze volgende stop op onze weg Villarmentero de campos zoals later blijkt 24.2 km ver.Het was in het begin een fijne tocht tot de regen ons verraste op weg langs het Canal de Castilla waar we bij de brug over het Canal eventjes een pauze namen om vooral ook enkele foto's te nemen. Prachtig vond ik zelf. De regen stopte gelukkig.Met goede moed gingen we op weg naar Fromista waar we naar de apotheek moesten omdat Clare een vd Canadezen zich niet lekker voelde en veel hoestte.Dus wat medicijn genomen en we dachten te lunchen in Fromista maar als er iets tegenviel was het dat wel.Dus weer op de Camino verder nog ongeveer 12 km te gaan onderweg liep onze weg paralel met de rijksweg denk ik , de weg trok zich erg lang na 6 kilometer over een brug bij Poblacion de Campos en daarna weer zo'n stuk weg naar Revenge de Campos waar we op de foto gingen met een beeld van Jacobeo (Jacobus) foto volgt vervolgens verder naar onze stop voor vandaag Villarmenteros waar we bij een herberg hadden gereserveerd , het bleek een ouwe hippie herberg te zijn met een Nederlandse. Hospitaleros dus inderdaad die Hippie die er was blijven hangen na de Camino te hebben gelopen. De kippen ganzen geiten en ezels liepen er tussen de gasten. Je kon er ook slapen in tipi's of zelfgebouwde hutjes .Dus als we onze Camino achter de rug hebben hoop ik niet dat mij zoiets overkomt.Onze Canadees vrienden wilden er niet verblijven en gingen naar het hotelletje in dezelfde plaats.Na onze slaapplaats en douches te hebben gezien was Mariet ook de zin gauw over dus ook gaan kijken in het hotelletje of er nog plaats was gelukkig wel dit zou me toch iets anders zijn.Na gedoucht en gewassen te hebben ben ik aan mijn blog begonnen .Ik weet alleen nog niet wanneer ik hem kan posten . Met vriendelijke pelgrimsgroeten van Hen en Mariet.

1. Har en Jeannie:
    hou de moed erin
  2. José:
    24 mei 2016
    Mooi geschreven !!! Iedere dag weer een verrassing waar jullie slapen eten enzv. Soms valt het tegen maar gelukkig dat er dan een hotelletje in de buurt is waar een lekker bad of douche mogelijk is !! Daar knap je van op !!
    Smakelijk eten en voor morgen mooie zonnige wandeldag !!!
    Doeiiii
  3. Joke Verstappen:
    24 mei 2016
    ik sta er elke dag weer van te kijken dat alles aan het einde van de dag weer goed komt toch weer een bed en weer eten geweldig voor morgen hoop ik op mooi weer en dan weer gaan met die banaan gr.
  4. Fien vrancken:
    24 mei 2016
    Super toppers en van harte beterschap voor onze Canadese vriend
  5. Peter K.:
    24 mei 2016
    weer een belevenis mooi, morgen gezond op pad
  6. Jes Hees:
    24 mei 2016
    Dat was een hele trip vandaag,dan heb je een goed bed verdiend
    Voor morgen een fijne tocht.
  7. Frans en Jen:
    25 mei 2016
    Goed gedaan om een hotelletje op te zoeken, jullie hebben de nachtrust hard nodig!
    Overigens knap van je Hen om iedere avond - ook al ben je hondsmoe, je blog te schrijven!
    Succes weer voor vandaag!!