14 dag: Ages-Tardajos 28 km

21 mei 2016 - Tardajos, Spanje

Beste vrienden , hier zijn we weer na een goede maaltijd in de herberg El Pajar de Ages ( knoflooksoep, paella, ijs ) konden we om 21.15 naar bed en om 6 uur weer op .Weer geen ontbijt in de herberg maar op het hoekje van de straat was er toch een meneer die zijn winkel geopend had met croissants chocobroodjes etc koffie naar er ontbeten te hebben gingen we op weg om plus minus 7.10 uur en we gingen op weg naar Burgos niet ons eigenlijke hoofddoel van deze dag , reist een berg op tijdens deze beklimming heb ik me afgevraagd wat ik aan het doen was als ik zag hoe we ons aan het afbeulen waren ik kreeg af en toe medelijden met Mariet als ik zag hoe kapot ze de berg op kwam evenals ikzelf maar boven aangekomen was de beloning des te groter. We kwamen bij een groot houten kruis. Boven op de berg en je dacht dat je de hemel kon raken.dan de afdaling richting Burgos eveneens niet gemakkelijk en ik moest aan Jos van Kollenburg denken die verschillende keren met ons geoefend had en zeker deze dag zijn vruchten afgeworpen heeft, waarvoor hartelijk dank Jos.In de afdaling werd er opeens een groene route aangegeven die onze Canadees vriend Harvey besloot te volgen wij lopen en vervolgens de weg kwijt maar op dat moment komt er een auto langs. die meneer gevraagd en die zette ons weer op het goede pad op weg naar Burgos we hadden gelopen tot in de voorsteden van Burgos en er was niks aan , toen hebben we besloten om de stad te omzeilen en zijn.toen na in de stad de bus te hebben genomen inde buurt van de Universiteit van Burgos weer op weg gegaan naar Tardajos dus 10 km achter Burgos wat een hele trip was we kwamen om 15 uur stik kapot in Tardajos aan in de herberg La Fabrica die we gereserveerd hadden toen was de verrassing compleet wat een fijne kamer een fantastische badkamer goede drankjes wat wil een mens nog meer.Na een paar glaasjes wijn en wat pincho's zit ik nu moe maar voldaan mijn blog te schrijven en vind ik het spijtig dat velen van jullie dit niet beleven .We wachten nog op het diner en daarna zullen we vlug het bed ingaan om zeker te genieten van een goede nachtrust.Met vriendelijke pelgrimsgroeten van Mariet en Hen.

1. Henk geerlings:
    Flinke tocht vandaag !!
    Burgos heeft een heel erg mooie kathedraal, het bekijken waard !
    En voor morgen, en de komende dagen, voor jullie de pelgrimgroet: ULTREIA !
  2. Jes Hees:
    21 mei 2016
    Hard gewerkt vandaag. Dat verdient een goede nachtrust in een lekker bed.
    Succes voor morgen.
  3. Leonie:
    21 mei 2016
    Pfff heftige daag.. Mer waat fijn det Ger un gooij rôsplaats hubt gevonje.. Sloap lekker veur dalijk! Dikke kus
  4. Therese:
    21 mei 2016
    Het lezen van jullie verhalen is al fantastisch, laat staan de verhalen straks als jullie weer THUIS Zijn.
    Voor morgen een fantastische dag!
  5. Peter K.:
    21 mei 2016
    wat een avontuur, heel mooi en knap hoor, zet 'm op tot morgen en slaap goed!!
  6. Luc:
    21 mei 2016
    Goed gedaan oma en ome Hennie veel succes verder
  7. José:
    21 mei 2016
    Sjaon om zo mit te laupe ! Geweldige ervaring en belaevenis !
    Sjiek !!! Veur mörge fijne wanjeldaag en sjlaop lekker!!!
    Doeiii
  8. Joke Verstappen:
    21 mei 2016
    weer geweldig genoten van jullie mooie verhaal en leef mee als jullie dan een goed bed met badkamer hebben gevonden slaap lekker en hopelijk een lekker ontbijt en daarna weer vrolijk op pad veel plezier morgen en de hart.gr.
  9. Mariet Cuijpers:
    21 mei 2016
    Ggeweldig wat jullie twee presteren,ik lees iedere dag naar jullie spannende verhalen.
    Heel veel groeten van Hein, ik vertel hem alles wat jullie iedere dag meemaken.groetjes en tot een volgende keer.
  10. Frans en Jen:
    22 mei 2016
    Wij blijven jullie met grote bewondering volgen! Voor vandaag, een mooie wandeldag !!
  11. Har en Jeannie:
    22 mei 2016
    geweldig hoe goed jullie het doen rust maar goed uit en morgen met frisse moed weer verder
  12. Yvonne Kleine:
    22 mei 2016
    Hallo Hen, ik heb je reisverhalen net voorgelezen aan Jos. Hij vindt het fijn dat je aan hem hebt gedacht en wenst jou en Mariet nog vele leuke dagen. Heel veel succes en houdt de moed erin!!! Groetjes van Jos, Mia en Yvonne.
  13. Geert en Lieve TACK:
    Hen en Mariet,

Waar halen jullie toch de kracht om zulke prestaties te leveren, hoedje af hoor!!
    Mariet, hoe gaat het verder met de knie? Hen, proficiat om telkens na een grote tocht al jullie belevenissen te delen met zoveel anderen!!
    Morgen is het voor ons alweer werkdag, een leuke, iets minder lastige wandeldag voor jullie vandaag.
    Tot binnenkort,

Geert en Lieve
  14. Marij en Pierre:
    22 mei 2016
    Petje af voor zulke doorzetters.
  15. Geert en Lieve TACK:
    23 mei 2016
    Beste Lieve en Geert fijn dat jullie nog steeds aan ons denken wijdenken ook veel aan jullie , hebben 3 Canadezen ontmoet die met ons mee lopen,We hebben op onze weg nog steeds veel geluk zowel met vrienden als plaatsen waar we terecht komen we hebben nog steeds geluk gehad met de plaatsen waar we gelogeerd hebben . Maar dat komt ook omdat ik iedere middag direct uitzoek waar we heengaan en ook waar we slapen Nu zou ik jullie willen groeten met de pelgrimsgroeten Ultreia