13e dag Vlllambistia-Ages 22 km

20 mei 2016 - Agés, Spanje

Na gisteravond een fantastiisch avondmaal te hebben genoten eerst penne uit de oven met tomatensaus en kaas en brood 2e gang kip op de wijze van de moeder vd bazin vd herberg die overigens zeer vriendelijk en behulpzaam was en als nagerecht ijs op Spaanse wijze dus gewoon een soort magnum .Wijn en water incluis.Geslapen in een kamer met z'n 14 in een kamer gesnurk alom maar gelukkig heb ik en Mariet er geen last van en slapen we gewoon Door. Vanmorgen daar en tegen was er iets mis gegaan met het ontbijt alles stond klaar maar er waren geen kopjes geen brood en niks alleen wat verpakte chocoladekoekjes en muffin. Dus er een paar gegrepen dus op weg om 6.45 uur.Het was vandaag ook nog een lastige etappe na 5 km bij het 1e dorpje een wegrestaurant wel koffie en fruitsappen maar nog geen brood.dua begon onze route naar 1150 meter hoogte zonder iets in de tank .Mariet kan zich goed helpen met wat druivensuiker maar ook die raakt al op.De beklimming achter de rug daarna een afdaling en een stuk vals plat met te veel vliegen dus ook weer niet zoals het zijn moest .Stik kapot kwamen we daarna rond 12.15 aan in San Juan de Ortega een God vergeten gat met waarschijnlijk 5 of 6 huizen een kerkje en 1 bar waar we direct om iets te eten vroegen maar die had niks klaar staan dus cola en chips en door naar Ages waar we om 14.30 uur aankwamen bij onze herberg die we gisteravond al geregeld hadden maar die ons nog geen antwoord gegeven had of hij plaats had.De mevrouw van de herberg had toch gebeld zoals beloofd.dys geen nood we kwamen er aan en voor 5 mensen plaats.Dit keer met 10 in de kamer dus oké Pelgrimgangers stellen niet veel eisen vanavond mss Paella uit de grote pan waar we ons zeer op veheugen.We zullen wel zien gewassen en gedoucht zit ik deze blog te schrijven Mariet is ook al klaar en heeft al gewassen dus alles in de pocket.We zullen dadelijk wel op zoek gaan naar een versnapering.En morgen een iets gemakkelijkere etappe als vandaag hopelijk plus minus 23 km tot Burgos dus mensen hier is alle oké. Ik hoop bij jullie ook groetjes Mariet en Hen.ps ons verblijf heet : El Pajar de Ages weet nog niet wat het betekend maar zal dat morgen kunnen melden. Groetjes

1. Therese:
    20 mei 2016
    Weer een dag .goed dat jullie met al dat gesnurk nog kunnen slapen.heel veel succes morgen hopelijk voor jullie een goed ontbijt.
  2. José:
    20 mei 2016
    Ut laeve van eine pelgrim geit neet euver raozen!!
    Knap om den toch door te wanjele want aete en drênke is zoo belangriek!!
    Respect !!! Haop det ger mörge ein lekker ontbijt kriegtj en den weer op paad!!
    Sjaone wanjeldaag kanjers !!!
  3. Frans en Jen:
    20 mei 2016
    Hopelijk morgen minder pech en meer geluk!!
  4. Marij en Pierre:
    20 mei 2016
    Ik gun jullie morgenvroeg spek en eieren. Succes weer Hen en Mariet.
  5. Har en Jeannie:
    20 mei 2016
    morgen een goede ondergrond qua eten en dan gaat het een stuk beterveel succes vanuit st joost
  6. Betty en Jan Hendricks:
    20 mei 2016
    Het lijkt warmer en mooier weer ,is dat zo? Ik heb zo'n bewondering voor jullie.
  7. Joke Verstappen:
    20 mei 2016
    wat erg dat er zo vaak iets mis is met het ontbijt en dat terwijl het zo belangrijk is hopelijk is het morgen beter wel te rusten voor straks en sterkte. morgen gr.
  8. Jes Hees:
    20 mei 2016
    Respect voor jullie allebei. Slaap lekker. Morgen gaat het weer beter.
  9. Henk geerlings:
    21 mei 2016
    Tip van een eerdere pelgrim: zorg dat je steeds een noodrantsoen in je rugzak hebt.Bon Camino !
  10. Ine:
    Buenos dias exito
  11. Monique en Harry:
    21 mei 2016
    Superveel respect voor jullie. Ik lees elke dag jullie verhalen. 2 weken onderweg en al heel veel meegemaakt en gezien. Succes op jullie verdere tocht en geniet ervan. Dikke knuffel
  12. Peter K.:
    wederom succes!!