12e dag: Granon-Villambista 23,7km

19 mei 2016 - Villambistia, Spanje

Na gisteravond de heilige mis te hebben meegemaakt in Granon en de priester ons de pelgrimszegen gegeven had wou hij nog het een en ander uitleggen over zijn kerk Het was een kerk uit de 12e eeuw waar maar een gedeelte van bewaard is gebleven er waren ook stukken vd kerk uit de 14e eeuw bij .Fantastisch hij gaf een zeer goede uitleg en liet ons zijn kerkschatten zien ongelooflijk zo veel moois dat ik voor en gedeelte gefotografeerd heb de foto's zal ik bijvoegen.Na de Mis en de uitleg terug naar de herberg waar de moeder van de eigenaar typisch voedsel vd streek had klaargemaakt pasta salade , heerlijke verse salade en en voor de streek fijne stoofpot met kip varken worst en fijne groente en aardappelen en natuurlijk de heerlijke pimento daarna fruit en koffie .Toen ging het kaarsje ook heel erg vlug uit en gingen we naar onze stapelbedden . Na een verschrikkelijke nacht met mss wel 5 keer opstaan ging om 6 uur het licht aan en werd de dag weer werkelijkheid. Een voor Spaanse begrippen goed ontbijt gingen we om 7 uur weer op pad het was tamelijk fris tot een uur of 10 toen hadden we er ongeveer 12 km opzitten maar het was daarna niet zo fijn we liepen de helft vd etappe paralel aan de snelweg tot in Belorado daar we toch nog verder liepen naar Villambista zo,n 7.5 km verder .Heb niet zoveel foto,s genomen vandaag daar het zicht op de weg belangrijker was allemaal stenen niet te doen.Maar de binnenkomst in de herberg waar we kwamen maakte veel goed.We werden er verwelkomd Door een goedlachse Spaanse Dame en onze gastheer van vorige dag Manu die voor ons op mijn vraag deze herberg gereserveerd had. Normaliter spreek je niet over hoeveel iets kost maar nu wil ik het toch vertellen .Onze slaapplaats plus pelgrimsmenu plus ontbijt 15 euro p.p.Dus een koopje en dan zulke fijne mensen.Iedereen in onze groep op het eind van de dag vraagt waar we morgen heengaan ze hebben in de gaten dat ik alles tot op het bot uitzoek .Ze verlaten zich al helemaal op me niet verder dan 20 tot 25 km , dan welke herberg en hoeveel plaats er is en of ik al gereserveerd heb.Dus toch wel wat werk .Maar ja je moet je medemens toch helpen we zijn inmiddels als groep aangegroeid tot 10 pers 3 Ameriksnen.2 Spanjaarden 3 Canadezen en wij 2. Dus mensen ik ga jullie nog vertellen dat we om
13.30 in onze herberg gedoucht en gewassen en een broodje gegeten en zit ik nu mijn blog te schrijven om 16.15.Ps Gisteren in de H Mis hebben we voor jullie allen gebeden ..Groetjes en Pelgrims groeten .Mariet en Hen.

1. Ine:
    19 mei 2016
    Fijn der gaer aug nog aan os dink geneet nog van de aovendj succes veur murge
  2. Leonie:
    19 mei 2016
    Hel op motte lachen euver euch regelcapaciteiten, noe snap ich det ger t drök haijt gistere ;-)
    Leuk om te leaze det d'r un leuke groep ontstuit! Grtz
  3. Carla reimink:
    19 mei 2016
    Volgens mij zijn jullie alletwee bekeerd als jullie terugkomen , als je maar geen pastuur gaat worden , dat zegt Jose. Maar ik denk er ook wel aan ik vind jullie echt geweldig.
    Dikke knuffels en dank voor het bidden.
  4. Therese:
    19 mei 2016
    Namens ons ook dank voor jullie schietgebedje ! Wat weer een mooi verhalen en voor morgen een schitterende dag gewenst !
  5. Marij en Pierre:
    19 mei 2016
    Heerlijk om ondanks de lange wandelingen ook nog tijd om cultuur te snuiven. Geniet ervan.
  6. Marijke:
    19 mei 2016
    Bie alle gooj wense die uch bereike ',sloet e weer os aan.Vaol stekdje .
  7. Jes Hees:
    19 mei 2016
    Fijn dat jullie een gebedje doen voor de achterblijvers. Bedankt.
  8. Harvey and Jackie Siemens:
    Camino Family
  9. Jeannette en Rob:
    19 mei 2016
    Grote bewondering en respect voor jullie voettocht! En we blijven jullie volgen.
  10. Harvey and Jackie Siemens:
    Camino Family
  11. Har en Jeannie:
    19 mei 2016
    wat fijn dat jullie er zijn ook voor de medemensen. Veel bewondering voor jullie.Veel wandelplezier morgen
  12. Peter K.:
    19 mei 2016
    emotioneel, mooi en veel plezier, dank voor het gebed
  13. Els en Jac:
    19 mei 2016
    De blijkbaar toch niet gemakkelijke reis lijkt zo te lezen een groot avontuur vol verassingen: waar slapen we, hoe is het eten, hoe is de route, wie ontmoeten we etc.
    Het is natuurlijk geweldig dat een Nederlander uit Maaseik in Spanje de leiding neemt over Amerikanen, Spanjaarden en canadezen. Het moet niet gekker worden!
    Zo krijgen we steeds meer vertrouwen in een goede afloop.
    Weer winse uch nog veul plezeer en wiesheid!
  14. Geert en Lieve TACK:
    19 mei 2016
    Hey Hen en Mariet,welke straffe mensen zijn jullie toch!! Heel fijn te vernemen dat het jullie zo goedgaat,wij denken veel aan jullie en zullen jullie verhaal verder volgen.
    Voor ons was het even wennen na maandag, maar volgend jaar doen we er terug een stukje bij!
    Liefs van Lieve en Geert
  15. Vivianne:
    19 mei 2016
    Geweldig dit verhaal!! Met een glimlach zit ik dit te lezen.Doet me goed dat jullie beiden er plezier aan hebben. De vele mensen om jullie heen. Wie goed doet , goed ontmoet !! daar zijn jullie beiden een kei in om mensen te helpen !! Voor morgen weer veel plezier gewenst.
  16. Frans en Jen:
    20 mei 2016
    Wat een mooi verhaal weer! Fantastisch dat jullie ook nog de regie in handen hebben! Een fijne dag voor vandaag en dank voor het gebedje!!
  17. Hen en viv:
    20 mei 2016
    Wat weer een mooi verhaal om te lezen
    Succes en tot het volgende gebed!
    Groetjes, De Bremmertjes
  18. Joke Verstappen:
    20 mei 2016
    goed om te horen dat er een nieuwe groep is ontstaan en het regelen zit in jullie dus dat zit wel snor veel wandel genot de reis schiet al op gr.
  19. Bianca:
    20 mei 2016
    Bôah!Zit hiehj mèt te genietûh!