11e dag Azofra- Granon 23 km

18 mei 2016 - Grañón, Spanje

Goeie middag allemaal , Nu het verslag van deze dag Na goed te hebben geslapen in de herberg van Azofra waar alleen maar 2e persoons kamers waren dus iets anders als met bv 20 man in een kamer in stapelbedden gingen we om 6.45 op zoek naar een ontbijt wat we de avond vantevoren geregeld hadden.Dus brood spiegelei en een paar koppen koffie en om 7 uur op route Hoe het kwam weet ik biet maar de diesel van Mariet sloeg niet goed genoeg aan zeker de eerste 7 km had ze het zwaar daarna sloeg de vonk over en ging het weer. Bij 10 km was ik aan de beurt en begon mijn motertje te sputteren maar ja toch maar doorlopen na 4 uur wandelen bereikten we het stadje Santa Domingo de la Calzada waar we na 15,5 km weer onze kopjes koffie kregen na onderweg zeker 3 flessen water te hebben gedronken .Na een half uur rust zijn we weer op weg gegaan naar Granon eerst Santa Domingo de la Calzada uit wat toch even duurde en daarna buiten het stadje op weg naar Granon op zoals een Spanjaard zei een kleine 6 km afstand .Dit bleken er naderhand ok 7, 5 te zijn maar ja op dit moment staan we voor niks we laten ons niet meer ontmoedigen Door een paar km maar wel Door de weg die langs de autobaan liep dus niet zo fijn ene kant autobaan andere , kant mooie velden dus hebben daarna gekeken en niet naar de auto's. IN Granon aangekomen toch een beetje stik kapot gingen we op zoek naar onze slaapplaats in Granen de herberg Ave de Paso waar we een kamer kregen met 3 stapelbedden We waren er het eerst en hadden dus de keuze dus benedenbed. Onze nieuwe camino kennissen Christine uit San Francisco die zelf de herberg geregeld en Harvey ,Clare en Jacky uit Canada die mij in Santos Domingo de la Calzada vertelden dat ze nog geen slaapplaats hadden in Granon en vroegen of ik wou uitkijken of ze mss in onze herberg konden slapen .In Granon de weg gevraagd en geloof het of niet de man riep Door de straat op Manu de eigenaar vd herberg .we werden erna toe gebracht en daarna douchen , kleren wassen en de kaart bestuderen voor morgen daarna de blog schrijven wat ik nu doe om 16.40 uur beetje moe maar voldaan gaan we vanavond naar de mis in Granon waar we onze pelgrimszegen ontvangen daarna zullen we hopelijk genieten van een typische maaltijd vd streek klaargemaakt Door Manu . Dus verrassing. We groeten jullie hartelijk en zullen vertellen hoe deaaltijd was .Tot morgen groetjes Mariet en Hen.

1. Bianca:
    Amen!
  2. Margot Hoeijmakers:
    18 mei 2016
    Succes en vooral genieten!
  3. Wiel Vissers:
    18 mei 2016
    Geweldig. Noch ein gooj zegening en danao lekker aete. Voor morgen: toi toi toi!!!!!
  4. José:
    18 mei 2016
    Begriepelik det ut motortje aaf en toe sputtert!! Eedere daag vreug op en flink get km's vraete !! Ich bewonjer ich klasse !!! Veur mörge weer eine sjaone wanjeldaag en good waer !!!! Rös uch good oet en den der weer taege aan !!!
    DOEIIIIII
  5. Ine:
    18 mei 2016
    Geer zeet echte kanjers nao de zegening vanaovendj geit murge waer alles baeter succes
  6. Joke Verstappen:
    18 mei 2016
    Hen mijn complimenten voor je mooie blog elk dag en Mariet jij voor je schone was want dat moet ook gebeuren maar na de zegen zullen jullie morgen na een goede nachtrust weer ertegen aan moeten moed houden wij volgen jullie elke dag voor jullie beiden een knuffel en tot morgen gr.
  7. Carla reimink:
    18 mei 2016
    Ik vind jullie twee super kanjers en heb heel veel bewondering voor jullie en nog steeds vind ik het heel jammer dat ik er niet bij ben . Maar voor jullie houdt moed want het gaat fantastisch .
    Dikke knuffel Carla
  8. Jes Hees:
    18 mei 2016
    Wat gaat het toch vlug. Al weer de elfde dag. Na de zegen van vanavond gaat het morgen vanzelf.
    Ik geniet van jullie verslag en foto's. Groetjes aan Mariet.
    Jes.
  9. Boy:
    18 mei 2016
    Mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet vooral van al het moois om jullie heen. Weet dat het elke dag een stukje korter wordt...... Jullie zijn goed bezig, zoeken telkens een oplossing voor 1001 dingen en hjouden de moed erin. Een dik compliment waard!
    Veel succes voor de komende dagen.