23e dag: Virgen del Camino - Hospital de Orbigo 25,6 km

30 mei 2016 - Hospital de Órbigo, Spanje

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer Na gisterenavond goed gegeten te hebben en een bezoekje van Fien Vrancken in onze herberg zij is met de scooter onderweg geweest naar SANTIAGO en nu denk ik op weg naar huis.Het was een hele fijne herberg . Ik lag op tijd in mijn bed en heb voortreffelijk geslapen en vanmorgen om 6 uur begon het geritsel van diverse pelgrims die heel erg vroeg willen vertrekken.Wij gingen nog eest met FIEN een kop koffie drinken en daarna gingen onze wegen uit elkaar .Wij op weg naar Hospital de Orbigo zo'n 22.5 km verder dacht ik.Eerst kregen we zo'n 12.5 km geen enkel dorpje te zien .In het 1e dorp een kop koffie gedronken en op pad verder Het was een zeer koude morgen en hoe we ook liepen Mariet en ik konden niet warm worden .Maar gelukkig was er geen regen de wind ging wel als een gek te keer.Zo zie jaar er is altijd wat. Gisteren had ik Door de dag te weinig gegeten dat brak me S'avonds op . Nu zou me dat niet meer overkomen en gingen we rond 11.30 uur na ongeveer 18 km gelopen te hebben wat eten Broodjes met Spaanse ham altijd lekker met koffie en daarna konden we na plus minus 15 minuten weer op pad richting Hospital de Orbigo er was gerekend op nog eens 5km maar zoals altijd in Spanje klopt dit nooit het werden er uiteindelijk nog eens 7.5 km.Maar och wat deert het als je toch de tijd hebt. Dus lopen en niet zeuren dat heb ik dus geweten men 1e blaren op mijn linkerhiel deden even voor aankomst van zich spreken.Ik zei tegen Mariet vlgs mij krijg ik een blaar. bij aankomst en voor het douchen zag ik het al 2 blaren een kleine en een iets grotere bij elkaar dus de verzorging ging toch nog gemakkelijker als gedacht.Na ze doorgeprikt ontsmet en verzorgd te hebben een hielpleister er op geplakt en we zullen zien wat het brengt voor morgen.We kwamen in onze herberg San Miguel aan. een fantastische plaats en een fantastische eigenaar Arthuro Garcia. We zeiden tegen hem dat het nooit klopte met de kilometers hij gaf het perfecte antwoord , je moet op de Camino nooit tellen in kilometers maar in foto's dus ik heb vandaag dus 100 foto's gemaakt zei hij.Een zeer voorkomend en vriendelijke man zeer behulpzaam met alle dingen.Fijn hè. Wat er verder te beleven valt zal ik morgen vertellen als we het meegemaakt hebben en nu voor nu Hasta Manana.Groetjes Mariet en Hen.

1. Har en Jeannie:
    30 mei 2016
    Het einddoel begint al een beetje in zicht te komen. Ja blaren zijn niet prettig Hen verzorg het maar goed zodat je er geen last van krijgt.
    Wel zien jullie allerhande mooie stukken natuur en heel veel verschillende mensen. We wensen jullie voor vannacht goede nachtrust en morgen weer met frissen zin verder. Tot morgen
  2. Peter K.:
    30 mei 2016
    Gelukkig hebben jullie geen regen gehad hier de hele dag pijpenstelen, mooi zoals jullie opschieten, blijf het een prachtig avontuur vinden, voor morgen gezond weer op pelgrimspad.
  3. Fien vrancken:
    30 mei 2016
    Super jullie toppertjes uit Echt ik zit inmiddels in Gijon wens jullie nog veilige en vooral zonnige kilometers volhouden
    En Hen een rustdag is echt niet overbodig je lichaam heeft dat nodig ook al denk je van niet die eerste blaren zijn een teken
    Succes toppers en we zien ons weer als jullie weer thuis zijn
  4. Toos irma en alberr:
    30 mei 2016
    Wij hebben onze eerste wandeldag er op zitten en volgen jullie gestaag. Wij zijn nu in Hontanas.
  5. José:
    30 mei 2016
    Hallo wanjeleïrs . Koud maar gelökkig geine raege !! Inderdaad ich vrqog mich auch aaf woorôm geine rösdaag tössedoor ?! Geer zeent al ein heëil sjtök ôngerwaeg ! Kên mich waal veursjtelle det geer door wiltj gaon !!
    In elk geval ein gooij nachrös duit auch wonjere !! Veur mörge eine sjaone zonnige wanjeldaag !!! Doeiiiii
  6. Marion Steskens:
    30 mei 2016
    Hen, een rustdag kun je nu hard gebruiken met die blaren. Jullie zijn al zo ver. Petje af voor jullie twee. Hopelijk komende dagen beter weer!!
  7. Therese:
    30 mei 2016
    Hallo mariet en Hen. Ik hoorde van Jose dat jullie de helft er al op hebben zitten.wat geweldig! Jammer van die blaren.gelukkig heb je een verZorgster bij je. Mooie dag morgen!
  8. Jes Hees:
    30 mei 2016
    En nu maar hopen dat je morgen geen last hebt van die blaren.
  9. Frans en Jen:
    30 mei 2016
    Spoedig beterschap Hen! Hopelijk met een goede verzorging morgen minder last. Respect voor jullie volharding!!
  10. Jules:
    Dag Hen En Mariet,

Wat mooi om steeds te lezen dat het jullie (op wat ups en downs na) zo goed vergaat. Groot respect voor het doorzettingsvermogen! Heel veel succes en ik kijk uit naar de nieuwe verhalen en foto's.
  11. Marijke:
    30 mei 2016
    blaren zijn nooit prettig maar zoals je zelf al aangeeft na goede verzorging meestal goed te verdragen.Good luck.Marijke en Theo
  12. Marij en Pierre:
    31 mei 2016
    Blaren zijn nooit prettig maar ook tnap dat ze zolang weg zijn gebleven. Compeed doet wonderen. Succes verder en indd denk in "plaatjes"