25e dag: Santa Catalina de Somoza- Foncebadon. 19km

1 juni 2016 - Foncebadón, Spanje

Beste Mensen,

Na een fantastisch weerzien met Leonie en Wouter waarbij menig traantje vloeide en we dan ook zeer tevreden en gelukkig bij mekaar hebben gezeten op het terras van de herberg waar we verbleven en waar we s'avonds samen hebben gegeten wat ongelooflijk leuk en lekker was.Daarna gingen Leonie en Wouter naar hun hotelletje in de buurt en Mariet en ik gingen naar bed.S'morgens werd ik al wakker gemaakt door her gestommel van een paar Italianen die al aan het inpakken waren en als je dus wakker bent ga je je ook maar klaarmaken .Fris gewassen en verzorgd gingen we zonder ontbijt weer op pad .Dat is toch raar hè in Spanje krijg je niet overal een degelijk ontbijt .Maar of de goden ermee spelen na 5km gingen we door het dorpje El Ganso waar niks open was ,maar een mevrouw van een winkeltje stond buiten en ik vroeg haar of we een ontbijt konden krijgen.Het antwoord was ja maar het was zo fris buiten dat we naar binnen gingen in het winkeltje en haar vroegen of we spiegeleieren konden krijgen geen probleem spielereien werden gebakken met brood en daarna toast met jam ,maar Leonie had pindakaas meegebracht dus .Een Oostenrijker die we onderweg ontmoet hadden kwam ook binnen en hij zag wat er gebeurde en vroeg of hij dat ook kon krijgen natuurlijk.Deze mevrouw deed alles wat je haar vroegkoffie alles was fijn naderhand nog wat uit haar winkeltje gekocht voor onderweg nog met haar op de foto en dan verder.We hadden gedacht dat het een ietwat gemakkelijkere etappe zou worden,maar buiten de waard gerekend ,het was een ongelooflije zware etappe bergop en berg af stenen ,stenen en nog eens stenen. Danwel water dat uit de berg kwam en de weg veranderde in een kleine modderpoel . We werden opgehaald door een Spaanse jongen die op mijn advies achter me aankwam,maar naderhand zijn eigen ding deed. een paar honderd meter zat hij met natte voeten, schoenen en sokken langs de weg. Hij keek me aan of hij wilde zeggen ik had beter naar jou geluisterd. Wij weer verder zwoegen bergop ,bergaf modder,alles is mogelijk op deze Camino. Je moest ook goed uitkijken zodat je niet op je snuffer viel.Maar tegen 12 uur s,middags kwam onze plaats voor de dag te voorschrijf Foncebadon.Onze herberg was gereserveerd door de baas vd herberg van gisteren .Maar gelukkig ook hetvbleek allemaal bezet te zijn  ervaren ook maar 5 herbergen en wat zoals een Engelse mevrouw het omschreef en chickenshed.( kippenstal) Leonie en Wouetr waren met mijn kapotte telefoon naar Ponferada geweest hij kon gemaakt worden en dat hij donderdag klaar zou zijn .Dus morgen eerst een emotionele en zware etappe waar we een video maken aan het Cruz de Ferro ter nagedachtenis aan mijn overleden schoondochter Marjolein.Zo rond een uur of 8 denk ik Wouter en Leonie zullen me hierbij behulpzaam zijn.En met de steun van allen hierboven zal het wel goed komen. Voor Nu kan ik alleen nog vertellen dat we samen nog een hapje gaan eten in een goed restaurant en daarna zullen  we wel klaar zijn om naar bed te gaan.Oma Carla en Opa Joop we denken ook aan jullie . Tot morgen . Groetjes van ons allen .Leonie Wouter ,Mariet en Mij

1. Peter K.:
    1 juni 2016
    Nou dat was een moeilijke, maar dapper doorstaan. Morgen wordt ook zwaar denk aan jullie groetjes aan Leonie en Wouter, voor straks slaap wel en morgenvroeg weer gezond op pelgrimspad
  2. Har en Jeannie:
    1 juni 2016
    We wensen jullie voor morgen veel kracht en sterkte toe.
  3. Els en Jac:
    1 juni 2016
    Prachtig om dit allemaal te lezen! Het blijft één groot avontuur, met soms letterlijk vallen en opstaan. Groot respect voor jullie doorzettingsvermogen.
    Groeten ook aan Leonie en Wouter.
  4. Joke Verstappen:
    1 juni 2016
    dat was me het dagje wel weer maar ondanks natte stenen zijn jullie staande gebleven gelukkig kan de telefoon nog gemaakt worden want die ken je toch niet missen veel sterkte morgen bij jullie herdenking en de hart.gr.
  5. Therese:
    1 juni 2016
    De weergoden waren jullie weer eens niet goed gezind! Desondanks zitten jullie er Niet door heen. Fijn dat Leonie en Wouter daar Zijn en met jouw telefoon voor reparatie zijn gegaan.konden jullie verder.
    Voor morgen heel veel sterkte
  6. Jes Hees:
    1 juni 2016
    Heel veel sterkte morgen.
  7. Carla reimink:
    1 juni 2016
    Hallo dan, hier ben ik ook weer fijn dat jullie het leuk hebben, maar ik twijfel niet dat je ook aan ons denkt, ik hoop dat het morgen een beetje droog is en dat er een mooi filmpje gemaakt kan worden, want je weet Hen op dat filmpje wacht ik speciaal met een verhaal van jou over ons Marjolein, zonder jou kunnen we geen documantaire maken over ons Marjolein haar bijzondere schoonvader hoort er zo ie zo bij , anders is het niet compleet. En we willen voor de kinderen een mooie herrinnering.
    Heel veel liefs de groeten aan allen en een dikke knuffel uit zwolle
  8. Vivianne:
    2 juni 2016
    mooi ,mooi ,mooi!! we denken aan iedereen op deze speciale dag ,en voor jullie beide Is dit zeer speeciaal!! Want wie kan dat zeggen dat ze zoiets moois hebben mogen meemaken met elkaar als broer en zus !! Veel liefs , Vief , Twan en Luc( en Rob )
  9. Wiel Vissers:
    2 juni 2016
    Dank voor het mooie verslag en voor de tocht van morgen heel veel fysieke en emotionele sterkte. Toi,toi, toi.