26e dag:Foncebadon- Molinaseca 21 km

2 juni 2016 - Molinaseca, Spanje

Beste mensen , hier zijn we weer met een nieuw en voor ons speciaal verhaal.Gisteravond op een mooie plaats een fantastisch eten gehad met Wouter en Leonie .Je snapt niet dat er in dit gat een fatsoenlijk restaurant is. Foncebadon bestaat uit 6 herbergen soms wel en soms niet deze bestemming waardig . Zoals ik gisteren al vertelde zaten Engelse Caminovrienden in wat zij noemden een kippenstal. Gewoon te erg voor woorden wij hadden dan het geluk dat onze herberg toch nog enigszins schoon en fatsoenlijk was.Er zaten een groep Amerikanen 17 stuks onder leiding van 2 professoren waarvan er eentje Nederlands kon verstaan daar zijn ouders van Nederlandse komaf waren.Na gisterenavond afscheid genomen te hebben van Leonie en Wouter met de afspraak dat we om 8 uur S'morgens bij het Cruz de Ferro zouden zijn om de video te maken die de herinnering aan Marjolein levendig zal houden.We waren er om half 8  al dus maar wachten er was veel te doen bij het Cruz de Ferro een waarschijnlijk Japanse cameraploeg was opnames aan het maken en ook andere pelgrims waren goed aanwezig. Toen Wouter en Leonie arriveerden werd dan ook direct besloten om de video te maken daar er op dat moment weinig pelgrims waren.Maar ja zoals altijd werd ik helemaal emotioneel en  moesten we verschillende keren proberen .Maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.Ik heb Marjolein in alle waardigheid herdacht en hoop dat de video hierover geslaagd is. Daarna afscheid genomen van Leonie en Wouter en wij weer op pad. We dachten het zal wel niet zo hard worden vandaag maar buiten de waard gerekend . Bergop ging wel dat was een eitje ,maar toen meer dan 17 km bergaf dat is potdorie nog erger dan bergop Jos v Kollenburg kreeg weer eens gelijk.Onderweg was het zelfs zo zwaar dat we dachten komt er nu geen eind aan  en verschillende keren heb ik dan aan ons Marjolein gevraagd om ons toch vooral te helpen. Aldus geschiedde maar zwaar bleef het toch.Maar na 7 uur zwoegen over maar 21 km zat onze tocht erop dachten we ,maar in het plaatsje aangekomen bleek onze Herberg net buiten de plaats te liggen ..Maaar ja ieder nadeel heeft z'n voordeel .Wat je vandaag loopt hoef je morgen niet te doen .na onze verzorgingen de was en onszelf zit ik nu om 17.00 uur mijn blog te schrijven.Oma Carla en Opa Joop ik heb mijn best gedaan en hoop dat alles goed is .Wouter of Leonie zal de video doorsturen.Nu nog eventjes wachten en dan naar Ponferrada om mijn telefoon weer op te halen die gemaakt zou zijn .Met vriendelijke Groeten Hen en Mariet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jes Hees:
    2 juni 2016
    Jullie zijn twee "keien " Respect.
  2. Carla reimink:
    2 juni 2016
    Je hebt het echt fantastisch gedaan , en ik kijk uit naar de video Leoni zou het doorsturen zodra ze wifi hadden ik wacht rustig af maar ben zeer benieuwd heb in ieder geval al wel de foto gezien en heb heel veel bewondering voor jullie dat jullie dit gedaan hebben ik kan alleen maar zeggen dat ik heel trots ben op jullie, en als ik dat steentje zie kan ik alleen maar zeggen dat het me ontzettend blij maakt , ik zal dan ook zeker dit in onze documantaire zetten , want wij vinden het nog steeds heel bijzonder en lief wat jij voor ons Marjolein doet, en natuurlijk helpt ze jullie bij het lopen chapeau voor allebij .liefs carla
  3. John Reimink:
    2 juni 2016
    Heel bijzonder om op zo een manier Marjolein te herdenken.
    Zij zal zeker trots op jullie zijn Kanjers.
    Zet hem op het laatste stuk.
  4. Peter K.:
    2 juni 2016
    Dit is een emotionele en zware dag voor jullie geweest, knap hoor, respect. Slaap goed en morgen gezond weer op pelgrimspad
  5. Frans en Jen:
    2 juni 2016
    Een geweldige dag dus weer.
    Ongelooflijk hoe krijgen jullie het allemaal voor elkaar! Jullie verhalen zouden in boekvorm moeten verschijnen! Succes en kracht voor de volgende avonturen!
  6. Har en Jeannie:
    3 juni 2016
    Ja zeker een emotionele dag maar door kracht van hierboven hebben jullie het weer volbracht. Succes voor morgen.