31e dag:Sarria- Portomarin 24 km

7 juni 2016 - Portomarin, Spanje

Hallo allemaal,
Hier weer een woordje van de pelgrims die nu in Portomarin zijn aangekomen rond kwart over 2 na een tocht van 24 km die begon in de mist die zeker tot 11.45 is blijven hangen . De tocht voerde ons over Sarria naar ons einddoel voor vandaag Portomarin de Camino liep door godvergeten dorpjes het woord dorpje soms niet eens waardig en het rook er naar koeienstront en koeienstront en die geur bleef bij ons tot we op een afstand van ongeveer 10 km van Portomarin waren .Echt nog ontwikkelingswerk nodig op het gebied van landbouw en veeteelt.Kansen genoeg voor mensen die er willen zitten.Na 12 klaarde het weer op en waren dus ook weer wat meer foto's te maken . Dan even iets over mijn gezondheidstoestand vanmorgen leken alle zorgen verdwenen maar onderweg speelde de pijn in de lies toch weer op .Maar met wat medicijnen werden die onderdrukt.Tot op het moment dat we ons 1e kopje koffie gingen drinken.Koffie met croissants uit de plaatselijke bakkerij die ook nog uitzag zoals in de Middeleeuwen. De Croissants smaakten toch goed.Toen we daarna op weg wilden gaan blokkeerde de lies en moest ik even proberen of ik weer kon lopen .Ik verbeet de pijn en toen ik eenmaal aan het lopen was ging het weer nog wat extra medicijn genomen en niet meer stoppen dus dat was mijn motto.Onderweg heb ik toch nog verschillende keren om hulp gevraagd van hen die me dierbaar zijn.En antwoord heb ik gekregen :Jong loat goan .Alle du best toch eine van Spee.en ook kom Pa doorgaan je kunt het best.Deze 3 mensen hebben de hele tijd op me ingepraat en ik durfde helemaal niet meer stoppen.Dat was ook niet nodig want Mariet hield ook goed de pas er in en trok me zodoende ook mee.In de herberg van de Xunta de Galicia aangekomen waren we doodop.Ik ben toen even gaan liggen en aan mijn blog begonnen als hij straks klaar is moet ik ergens anders naartoe om hem te doen plaatsen , daar de Xunta herbergen geen Wifi hebben wat een armoede voor zo'n overheidsinstelling.ps we zijn heel erg blij met jullie reacties en steunbetuigingen .
Met hartelijke pelgrimsgroeten
Mariet en Hen

1. Carla reimink:
    7 juni 2016
    Hallo dus de pijntjes gaan een beetje parten spelen, maar je bent en blijft een grote kanjer en alle respect voor jullie tweedjes want jullie klaren het toch maar en er zitten al heel wat kilometers in de benen dus niet zo raar dat ze sons wat gaan tegen stribbelen, maar de laatste loodjes wegen altijdhet zwaar, voor morgen weer alle goeds en zt hem op. Liefs Carla
  2. José:
    7 juni 2016
    Nou Hen haopelik geit ut mörge weer baeter mit dich !! Ut is auch neet niks al zo vaol km gelaupe berg op en berg aaf !! Kump vas en zeker good geer zeentj der bienao nog effe door biete !!! Veur mörge vaol succes fijne zonnige wanjeldaag same mit Mariet !!! Doeiiiiii
  3. Joke Verstappen:
    7 juni 2016
    het valt niet mee ais je met pijn moet lopen daar kunnen wij over mee praten maar als je de laatste dagen de pijn kunt verbijten want anders zijn al je andere inspanningen voor niks geweest opgeven aan het einde van de rit zou zo zonde zijn ik zou je graag een duwtje willen geven maar er is maar een die dat kan doen en dat is je kleine zus dus Mariet hier liggen taak voor jou praat hem over de finisch heen veel liefs en sterkte
  4. Betty en Jan Hendricks:
    7 juni 2016
    Natuurlijk zal je niet zonder problemen zo'n afstand lopen maar kijk eens wat je al hebt gepresteerd!
    Wie doet je dat na op jouw leeftijd.
    We hopen van harte dat het morgen weer beter gaat,zo jammer alsje die laatste week niet echt zou kunnen genieten door de pijn ,wij steken hier een kaarsje voor jullie op in de kapel van Schilberg .Hennie 't kump good.
  5. Therese:
    7 juni 2016
    Het zijn echt de laatste loodjes!
    Nog even doorbijten,wat jullie tot nu toe "alleen maar" gedaan hebben.
    Heel veel sterkte voor de laatste kilometers!
  6. Vivianne:
    7 juni 2016
    Nog eventjes volhouden Met alle kwaaltjes en ongemakken van dien doen jullie tweetjes het toch maar eventjes!!! Super doorzetters en een dikke chapeau!!! Veel liefs Vief , Twan en Luc
  7. Frans en Jen:
    7 juni 2016
    Hopelijk brengt het klavertje 4 vandaag gevonden, alle geluk en beterschap Hen. Al zo veel prestaties geleverd allebei..... Jullie gaan de eindstreep halen!!!!
  8. Monique en Harry:
    7 juni 2016
    Wat een doorzettingsvermogen Speetjes, petje af voor jullieDe laatste loodjea gaat jullie ook zeker nog wel lukken.groetjes van Harry en Monique
  9. Peter K.:
    7 juni 2016
    Hen, je bent een doorzetter en Mariet en vele andere gaan je helpen tot je op de plek bent waar je je zo op verheugd hebt. Steek een kaars voor jullie aan. Slaap uit en voor samen gezond weer op pelgrimspad
  10. Henk geerlings:
    8 juni 2016
    De letste 100 km ! Nog effe en geer hubt eure Compostella ech verdeend !
    t Wierouksvaat hinnk al op uch te wachte, en wurd al langzaam aan geduujd.
    nog effe !
  11. Marij en Pierre:
    8 juni 2016
    Veel respect voor jullie. Kanjers jullie halen de eindstreep. Succes met de laatste kilometers.
  12. Therese:
    8 juni 2016
    Wat vervelend voor je Hen Hopelijk doet de therapie wonderen.
    Heel sterkte en groetjes aan Mariet