Dag 5 Pamplona-Punta la Reina 23 km

12 mei 2016 - Puente La Reina, Spanje

Goeie dag beste camino vrienden.
Hier weer een woordje van de pelgrims na een nacht in de voormalige kerk Jezus en Maria met ongeveer 300 mensen zijn we vanmorgen om 7 uur vertrokken op weg naar Punta la Reina met lege maag dat kwam me een beetje op na 5 km zag ik de wereld voor een doedelzak aan dus zelf ergens een ontbijt geregeld en na 1 uur ging het dus weer we moesten stijgen tot 770 meter naar Alto de Perdon wat met het weer geen sinicure was maar boven aangekomen was het toch koud dus vlug de jassen aan en naar beneden .we waren om 11 uur 35 boven.Verschillende mooie kerkjes bezocht en zoals beloofd in beide kerkjes een kaars gebrand voor ons allen. Na de afdaling van Alto de Perdon wat nog lastiger was als omhoog ergens een kopje koffie gedronken and er enkele vrienden getroffen op het terras en daarna weer op weg.Een Duitse die ons vertelde van de enige 8 hoekige kerk die we moesten bezoeken we prefereerden toch om gewoon Door te lopen daar de etappe lang genoeg was . Na de laatste afdaling waren we ongeveer 1, 5 km van onze herberg van vandaarw zagen we grote zwarte wolken opdagen dus we zouden indien we niet doorliepen kletsnat worden. We waren geen minuut in onze herberg aan het begin. van het stadje of de hemelsluizen openden zich. We waren droog binnen daarna wassen en een glaasje bier. Ik had de herberg weer perfect gekozen zoals José altijd zegt wat ben jij een gelukzak . Waarschijnlijk is dat ook zo .Na jullie van alle informatie te hebben voorzien groeten we jullie hartelijk.Hen en Mariet.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marij en Pierre:
    Leuk geschreven Hen.
  2. Hen en viv:
    He dappere walkers
    Lekker zo door gaan lijkt me een echte belevenis
    Groet Fam bremmers
  3. Peter K.:
    12 mei 2016
    Inderdaad mooi geschreven en een kaars laten branden voor ons allemaal fijn groetjes van Peter en piepsie
  4. Har en Jeannie:
    12 mei 2016
    fijn om iedere dag jullie verslag te lezen. Zet hem op
  5. Joke Verstappen:
    12 mei 2016
    als jullie in de kerk slapen straft God gelijk en is er geen ontbijt maar dat ook niet goed vertrekken zonder wat te eten verder leuk om alles te lezen hoe veel dagen moeten jullie lopen in het totaal? gr.van ons 2
  6. Frans en Jen:
    12 mei 2016
    Na de tegenslagen blijft de humor gelukkig nog overeind! Dank voor jullie kaarsje!!
  7. Els en Jac:
    13 mei 2016
    Wat een geweldige belevenis! Om jaloers op te worden. De kleine tegenslagen maken een pelgrimsreis nu net wat het is.
    We wensen jullie veel geluk, wijsheid en doorzettingsvermogen voor de rest van deze prachtige reis en zullen de verslagen dagelijks volgen.
    Groeten,
    Els en Jac
  8. Therese:
    13 mei 2016
    Na een nacht in een kerkje, gezegend op pad en gezegend weer beeindigd .
    Geweldige verhalen
  9. Hans en Hein:
    13 mei 2016
    Leuke verhalen, aan de foto's te zien lopen jullie ook elke dag in een geweldig mooie omgeving.
    Veel plezier en succes.

Groetjes, Hans en Hein Frenken