Dag 6 : etappe 5 Puenta la Reina-Ayegui 26 km

13 mei 2016 - Ayegui, Spanje

Hallo hier zijn we weer .Wat een fantastische herberg genaamd Jakue hadden we in Puenta la Reina .Heerlijk pelgrims diner 1e en 2e gang vh buffet 3e gang keuze tussen vlees of vis .we kozen allemaal ook onze Belgische vrienden Geert en Lieven voor vis .Fantastisch maal waar we allemaal van genoten hebben lekker dessertbuffet en daarna naar bed geslapen van 21 uur tot 6 wassen aankleden en op naar het ontbijtbuffet voor spek met ei.Om 8 uur werd er al gewandeld we dachten dat het een gemakkelijke etappe zou worden maar niet hè bergen op en bergen af na 2 uur waren we 8 km ver dus dit ging wel s' middags eens iets gegeten en gedronken en door. Op een gegeven moment begonnen er een paar last te krijgen van zere voeten schoenen uit en opnieuw binden en dan ging het weer.Toch bleven de kleine pijntjes opspelen.Maar al het moois wat we te zien kregen maakt toch iets goed.Vanmiddag aangekomen in onze slaapplaats van vandaag de kelder van een sportschool. Maar het leven van een pelgrim gaat niet altijd over rozen.Morgen gaan we op weg naar Los Archos waar ik een plaats heb geregeld in de herberg van ons Vlaams genootschap de hospitalero die ik aan de telefoon kreeg was blij dat hij weer eens een Nederlandse stem hoorde. Na het eten vanavond wat duidelijk niet zo fijn als gisteren was aan mijn blog begonnen om jullie op de hoogte houden.Morgen zijn we goed voor ongeveer 21 km .We zullen zien.beste mensen de groeten uit de mooie provincie Navarra.groetjes Hen en Mariet.

1. Jes Hees:
    13 mei 2016
    Dat wordt weer een hele trip morgen. Succes.
  2. José:
    13 mei 2016
    Weer een mooi verslag .Voor morgen sterkte ook voor jullie compost. vrienden gr. xxx
  3. Wim, Marlie, Ralf en Rob:
    Hoi Hen en Mariet,

Tot nu toe al een zeer puike prestatie!!! Morgen alweer een week erop zitten. Nog heel veel plezier met het verdere verloop van de reis. Doe voorzichtig maar maak vooral veel plezier. En geniet van de natuur, cultuur en de mensen. Maar uiteraard ook van de culinaire hoogstandjes en een lekker pilske. Groetjes "oet Ech" van Wim, Marlie, Ralf en Rob Monnens.
  4. José:
    13 mei 2016
    Respect !! Niet niks maar de sjaon omgeving maaktj vaol good!!
    Geneet en weer eine sjaone wanjeldaag mörge !!
    Doeiiiii
  5. Joke Verstappen:
    14 mei 2016
    elke dag is het weer een prestatie en soms ook nog heerlijk eten dus van alles blijven genieten gr.