6e dag : 5 etappe Ayegyu-Los Arcos 21,5 km

14 mei 2016 - Los Arcos, Spanje

Beste Vrienden allereerst bedankt voor jullie hartverwarmende reacties.Ik sta er versteld van dat jullie zo met ons meeleven.Gisteren in de refugio van Ayegui aangekomen doodmoe en stikkapot kwamen we erachter dat de slaapplaats in de kelder van een sporthal was. Maar allemaal enkele bedden , geen stapelbedden dus.Vanmorgen om 7.10 uur liepen we alweer op weg naar Los Arcos ons plan gewijzigd ivm met vermoeide voeten we zouden eest naar Sansol gaan maar dat was 28 km dus te veel . Plan gewijzigd naar Los Arcos 21 km en een telefoontje gedaan naar de herberg Isaac SANTIAGO van het Vlaams Genootschap waar een zekere Eddy de telefoon opnam .Ik hem gevraagd of hij nog plaats had voor 4 leden.Dus ja hij ik mijn naam gezegd en het was geregeld .We hadden een fantastische wandeling doorheen de graanschuur van Navarra wat een scènes in deze natuur. We hadden nog geen ontbijt gehad dus onderweg een broodje ei en enkele kopjes koffie, water voor onderweg en vort. Het weer was perfect de scènes in de natuur oogverblindend, gezelschap goed dus en naarmate de morgen vorderde kwamen we steeds dichter bij Los Archos. Nog ergens in de natuur een verfrissing genomen aan een kraampje en dan weer op weg naar onze refugio .Als we Los Archos binnenliepen sprak een jongeman uit Colorado me aan of ik slaapplaatsen had gereserveerd ik zei ja en hij zei niet en was bang zodat hij verder moest lopen .Ik heb hem meegenomen naar onze herberg en gezorgd dat hij ook plaats kreeg.Hij was ontzettend dankbaar voor dit gebaar.Om goed 13 uur waren we al op de plaats van bestemming waar waarschijnlijk feest in het dorp was met muziek en Reuzen leek wel leuk .Dus eest douchen dan de was doen tussendoor nog de blog geschreven zodat jullie op tijd onze belevenissen van deze dag kunnen lezen.Het is nu 14.50 uur blog is klaar schone kleren aan en op zoek naar het café met Grimbergen in het dorp. Om 19 uur komt de masseur nog die mijn voeten en benen eens zal verwennen.Heel veel groeten.Hen en Mariet.

1. Marij en Pierre:
    14 mei 2016
    Geweldig die verhalen. Veel succes verder.
  2. Leonie:
    14 mei 2016
    Fijn te heure det ger t get röstiger aan doontj... Meer ger doontj euch un bietje te kort vandaag...ger zeentj al op daag 7 en neet daag 6 waat de titel van vandaag zeat... Hoapelijk venjt ger euch grimbergen.. En den ff lekker genieten! Dikke kus
  3. José:
    14 mei 2016
    Super gedaan mooie streek zo tezien en nu lekker ontspannen gr. dikke knuffel.
  4. José:
    14 mei 2016
    Prachtige natuur !! En geer zeet kanjers !! Respect !!!
    Leuke versjlaage Hen !! Laot de Grimberg sjmake maar doog ut röstig aan ut is ein pittig beerke !!
    Vaol plezeer vanaovendj en mörge weer fit der taege aan !
    Doeiiiii
  5. Marijke:
    14 mei 2016
    Geweldig wat jullie presteren, op deze manier kunnen we jullie perfect volgen.
    Verder een goede reis met de groeten van Theo en Marijke
  6. Wiel Vissers:
    14 mei 2016
    Kanjers zeent ger. Toi toi toi. Laot uch det pilske smaken.
  7. Mariet Geraads:
    14 mei 2016
    Fijne relaxte dag dus vandaag
    geniet van de avond en morgen gezond en fit weer op pad
  8. Philippe:
    14 mei 2016
    Zoals José al zegt, respect voor jullie twee, al heb ik mijn twijfels of jullie voor het wandelen gaan of of voor de grimberger op elke rustplaats. Trouwens wel elke dag dik verdient. Veel succes verder en ga zeker door met de reisverslagen deze zijn erg leuk om te lezen.
  9. Bianca:
    Wiehhoehwww!
  10. Henk geerlings:
    Kanjers zeet geer !
    Rustig aan wiejer, komp geer vanzelf biej de apostel. !
    Succes !
  11. Frans en Jen:
    15 mei 2016
    En ook nog behulpzaam zijn voor mede pelgrims....chapeau!!! Succes, jullie komen er wel!!
  12. Peter K.:
    15 mei 2016
    Heerlijk om te lezen, wandel in gedachten mee, mooie natuur, wederom veel succes
  13. Therese:
    15 mei 2016
    Dacht al dat jullie een Dag vrij hadden.weer een geweldige tocht!
    Op naar de volgende. Spanje is toch ook een geweldig moois land.
    Succes en geniet !