Eerste dag

8 mei 2016 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Beste mensen,
Vandaag is dan de dag dat Mariet en ik aan onze tocht naar Compostela zijn begonnen.Na gisteren goed te zijn vertrokken met Ryanair van Charleroi naar Biarritz en onze rit met de taxi naar St. Jean Pied de Port en ons inchecken in onze herberg Beilari wat in het Baskisch Pelgrim betekend ons avondmaal genoten . Dit was tot onze verrassing vegetarisch !!!!!!!!!!!!!!. Daarna om 22uur slapen de hele nacht geen oog dicht gedaan.gelukkig had Mariet goed geslapen. Om 6.30 uur opgestaan daarna ontbijt om 7 en vertrek om 8 uur met onze rugzakken richting de herberg Orrison  op 770 meter hoogte waar we tot onze spijt niet konden blijven maar Speekes zijn niet voor een gat te vangen. Dus iets anders geregeld doorgelopen tot aan de Virgen de Biakorri  op 1000 meter hoogte waar we om 13.15 aankwamen  en waar voorheen Mariet omvergeblazen werd door die stevige orkaanwind die over de bergen raasde. Het taxibedrijf express Bourricot ons kwam ophalen en ons terugbracht naar onze herberg in St Jean PdP en die ons morgen dus ook weer aan de Virgen (die ik ook op foto zal bijzetten) onze tocht naar Roncevalles zullen vervolgen.De afstand vandaag was14 km alleen maar  met echte orkaanwinden dus zwaar genoeg.dus voor morgen resteert nog 13 km . Eerst stijgen tot 1410 meter tot Col de Lepoeder en daarna een afdaling van ongeveer 6 km en daarna overnachting in Roncevalles daar over later meer . Groetjes Mariet en Hen.

1. Bernique:
    8 mei 2016
    Het begin is gemaakt, geweldig. Succes
  2. Vivianne:
    De kop is er af!!
  3. Joke Verstappen:
    8 mei 2016
    mooie foto van jullie als ik eens goed kijk zijn er al aardig wat kilo,s vanaf veel plezier en vol houden gr.
  4. Frans en Jen:
    8 mei 2016
    Al goed gewerkt! hopelijk heeft Mariet niets overgehouden van de orkaanwind! Succes!!
  5. Petra en Léon:
    Succes zet hem op!
  6. Petra en Léon:
    Succes zet hem op!
  7. Jes Hees:
    8 mei 2016
    Het begin is er. Spannend. Zal iedere dag even kijken. Succes.
  8. Marijke:
    Blijf zo doorgaan!marijke
  9. Bianca:
    9 mei 2016
    Het spreekwoord luid:Een (niet zo'n)goed begin,is het halve werk!Suukiehjj!
  10. Peter K.:
    9 mei 2016
    geweldig, ben reuze benieuwd naar het vervolg, succes Mariet en Hen
  11. Leenders René:
    Hen,
    heel veel succes met deze uitdaging. Blijf ons informeren, zodat ik een beetje mee kan genieten van deze mooie tocht.
  12. Jeanne Spee:
    9 mei 2016
    Jammer van die orkaanwind. Marit heeft toch geen schade opgelopen hoop ik.
    In gedachte bij jullie en succes met de volgende etappe.
  13. Marij en Pierre:
    9 mei 2016
    Toppers zijn niet voor een gat te vangen.
  14. Mariet:
    Alles goed hoor! Groetjes
  15. Marion:
    10 mei 2016
    Goh , dat er geen plaats is in de herberg is toch wel meteen een vroege domper. Gelukkig konden jullie het handig oplossen, er zullen nog vele uitdagingen wachten.