Dag 2. 9 Mei 2016

9 mei 2016 - Roncesvalles, Spanje

Nou mensen hier ben ik weer . Onze trip vandaag van Vierge de Baktori naar Roncevalles een wandeling van 13 km  met een stijging tot 1480 meter geen zacht gekookt eitje en een afdaling van 6 km op een glibberige bodem. Gelukkig hadden we gisteren een pelgrimsstok gekocht die bij het omhoog en ook bij het dalen goed van pas kwam.Zijn vanmorgen om 9 uur aan de Vierge vertrokken en toegekomen in Roncevalles om 14 uur. Nu zit ik dus gewassen en gestreken mijn verhaal te schrijven .Toen ik gisteren mijn verhaal geschreven had heeft een jongen uit RIO de Janeiro  Renato genaamd me geholpen want ik had mijn blog geschreven in een notitie en wist niet hoe die van de IPad naar reislogger moest.  had dus eerst metLeonie via FaceTime  samen  naar een oplossing gezocht. Maar het is dus toch gelukt.Vandaag is de verjaardag van onze Pa  die ons waarschijnlijk vanuit de hemel geholpen heeft om deze verdomd lastige berg  over te komen en ook een goede afdaling te hebben . Een ding ging niet goed de laatste 5 minuten tot de Herberg in Roncevalles begon het eens flink te regenen dus goed nat ,werden we door een Nederlandse Hospitalero ( gastheer ) geholpen bij de inschrijving voor een bed ,maaltijd en ontbijt morgenvroeg.dus vanavond pelgrimsmenu en om 19. Uur en om 20 uur de H.Mis? De herberg in Roncevalles is een zeer moderne herberg. Dus we zullen wel goed slape vannacht. Onze kleren worden nu gewassen en gedroogd en om 18 uur kunnen we ze weer ophalen. Veel pelgrimsgroeten van Mariet en Hen

1. Jes Hees:
    9 mei 2016
    Dat was dus hard werken vandaag. Goed uitrusten dan kunnen jullie er morgen weer tegen.
  2. Peter K.:
    9 mei 2016
    dat was niet niks vandaag, goed gedaan, morgen weer fris aan de slag. Het is me toch een belevenis, groetjes
  3. Leonie:
    9 mei 2016
    Fijn te heure det d'r auch goot veur euch wurt gezurg.. Met t eate en de was! En waat een topprestatie, geurde van een kollegaatje wie zwoar de eerste daag zeen! Dikke kus
  4. Petra en Léon:
    Geweldig!
  5. Vivianne:
    9 mei 2016
    Dag twee zit erop !! Zeker te weten dat opa Joke een oogje in het zeil houdt. Vanavond goed vertoeven en morgen weer ertegenaan.
  6. Boy:
    9 mei 2016
    Mooi om te zien... wat een belevenis. Vroeger moest ik lood in m'n zakken stoppen.... tip? Hahahaha. Loop ze en morgen is er kip pilaw in Echt.
  7. Hans Koster:
    9 mei 2016
    Erg dapper van ug! 't Is ein hiël ongernumming, väöl succes en zeentj väörzichtig.