Dag 3 . 10 Mei

10 mei 2016 - Zubiri, Spanje

Roncevalles,

Hier ben ik weer vanmorgen opgestaan na gewekt te zijn door Nederlandse hospitaleros  met gitaar  zingend THE song Morning has broken van Simon and Garfunkel. daarna zijn de hospitaleros nog eens teruggekomen tot aan onze slaapplaats omdat een van de Australische meisjes verjaardag had zo we waren allemaal Happy Birthday aan het zingen deze morgen.Na een ontbijt dat op niet veel trok onze schoenen aan en ervandoor. Mariet heeft s,morgens altijd opstartproblemen maar na een 7 tal km kwam er toch schot in de zaak. Na een aantal kilometers maakten we kennis met Lieve en Geert uit Waregem dus echte Belgische pelgrims ook aangesloten bij het Genootschap van Vlaanderen. Nu was de ban gebroken Mariet en Lieve hadden elkaar gevonden en Geert en ik konden al stappend over elkaars ervaringen vertellen . De trip van Roncevalles naar Zubiri een niet te onderschatten wandeling aangegeven  van om en nabij 22 km als zwaar tot zeer zwaar was aangegeven . Vertrokken om7.45 uur en aangekomen om 14.30 uur de pijp helemaal leeg .Toen een Herberg zoeken en aangezien je met vieren bent onze Belgische Compostela vrienden  en wij geen gemakkelijke zaak. Maar toch gevonden de herberg El Palo de Avellano bleek een schot in de roos. Fantastische nieuw een zeer goede gastvrouw en naar later bleek een voortreffelijk diner.Daarna douchen voeten verzorgen aankleden en eventjes Zubiri in iets drinken we belanden in een zaakje waar we lekker iets konden drinken en genoten tot we hebben . Eerst van onze geslaagde wandeling daarna drankjes en als kers op de taart 2 Spaanse dames die speciaal voor ons de flamenco dansten. Zo zie ja maar als je iets verdient krijg je het ook. morgen staat onze wandeling naar Pamplona  klaar ook niet makkelijk maar ja het heet niet voor niets pelgrimstocht.

groetjes Hen en Mariet.

1. Boy:
    10 mei 2016
    Hola mama Maria en tio Hennie. Wat mooi om dit weer te kunnen lezen. Ik vind het al een hele prestatie op zich dat jullie dit doen. En ja...... met marietjes startmotor.....
    Heel veel succes met de trip van morgen en maak vooral veel plezier!!!
  2. Peter K.:
    10 mei 2016
    prachtig om jullie verhaal te lezen wat een avontuur zet ' m op tot morgen
  3. José:
    10 mei 2016
    Sjaon om die versjlaage te laeze !!! Geweldig !!
    Veur mörge fijne wanjeldaag en vaol plezeer !!!
    Doeiiii
  4. Vivianne:
    10 mei 2016
    sjiek is mig det!! Flamenco dansers!! Een leuke verrassing op deze tocht! Goed om te lezen dat jullie het naar de zin hebben
  5. Linda & Koen:
    11 mei 2016
    Prachtig, heel fijn dat je ons laat meegenieten! Nog veel wandelplezier!
  6. Therese:
    11 mei 2016
    Zijn jullie al ooit gewekt met het zingen van Simon en Garfunkel? Een goed begin van de dag en Dan ook nog zo'n einde!!
  7. Marij en Pierre:
    11 mei 2016
    Heerlijk om te lezen. Succes voor de wandeling van vandaag!
  8. Joke Verstappen:
    11 mei 2016
    wat geweldig om te lezen dat het goed gaat en nieuwe kennissen ontmoeten is altijd leuk want al pratend loop je gemakkelijker en na afloop zang en dans wat een luxe dat houd de moet erin nog veel loop plezier en tot de volgende blogg gr.
  9. Marion Steskens:
    11 mei 2016
    Leuke verhalen. Gaat prima met jullie.Knap hoor!! Zo'n loopstokken is dat niet iets voor jullie. Heb je wat steun. Heel veel groetjes Marion en René
  10. Peter K.:
    12 mei 2016