9e dag :Viana-Navarrete 24.7 km

16 mei 2016 - Navarrete, Spanje

Goede dag iedereen .Onze dag begint om 6 uur opstaan wassen ontbijten en weg om 7.10 uur zijn we op weg naar Navarrete via Logrono waar onze Belgische vrienden ons zullen verlaten en s'middags de bus nemen naar Bilbao waar ze het Guggenheim museum gingen bezoeken en er een extra dag zouden verblijven.Je gelooft het of niet we stonden met tranen in de ogen toen we afscheid namen na ons laatste ontbijt samen in Logrono .Toen we verder liepen en zij achterbleven stokte onze adem en we wuifden wel tien keer naar elkander .Zo speet het ons om hen achter te moeten laten en toch Door te lopen.Maar ja de Camino gaat verder.Of de duivel er mee speelt daarna liep eigenlijk niks meer .Je had het gevoel of de voeten dienst weigerden na Logrono zouden we nog 14 km moeten lopen maar het ging alsmaar moeilijker en de kilometers werden er tenslotte ook meer .Er was gerekend op 22.8 maar of die Spanjaarden niet kunnen tellen ik weet het niet vlgs de gps was het 24,7 geworden.Afgepeigerd bereikten we onze herberg waar we een kamer dus geen stapelbed hadden gereserveerd, maar we werden meegenomen naar de zaal van stapelbedden.Na enig gekrakeel kwam het toch goed en kregen we onze kamer .Nu konden we tenminste eens lekker op ons gemak douchen voeten verzorgen en de was doen , want na zo'n tochtje ben ik altijd drijfnat.Nu Mariet voor de was zorgt en ik de route uit stippel voor morgen en deze blog schrijf zal daarna een versnapering goed smaken.Voor morgen staat eenzelfde etappe op het programma maar ik hoop dat het beter zal gaan want afscheid nemen van camino vrienden is toch iets speciaals.Dus tot morgen .Groetjes Hen en Mariet

1. José:
    16 mei 2016
    Hoi kanjers ! Leuk weer uch versjlaag te laeze!
    Mörge weer eine nuuje daag en ger zult vas waael weer minse taege kôme.
    Maar es ze eine leuke klik höbs dên kên och mich veursjtelle dets ze det neet leuk vinjs!! Succs weer veur mörge !!
    Doeiiiii
  2. Petra en Léon:
    Leef helemaal mee geweldig
    Groetjes Léon en Petra
  3. John Reimink:
    16 mei 2016
    Hallo Hen en Mariet, jullie zullen wel lekker slapen vannacht.
    Rust goed uit voor morgen zodat jullie morgen weer frisse kilometers kunnen maken, leuk om jullie zo te volgen, zet hem op. Groet John en Mirjam.
  4. Jes Hees:
    16 mei 2016
    Rust maar goed uit. Morgen ziet alles er weer anders uit
  5. Joke Verstappen:
    16 mei 2016
    wat jammer om te lezen dat jullie vrienden achter bleven maar ik weet zeker dat er weer nieuwe maten komen .gr.
  6. Ine:
    16 mei 2016
    Murge weer eine nuuje daag geer hub nog waal get kilomaeters te gaon geer laert nog hael veul minse kinne op deze waeg aafschied gaot geer nog hael veul kaere met maake geneet ervan slaop lekker en succes veur murge
  7. Frans en Jen:
    17 mei 2016
    Heel fijne wandeldag vandaag!!
  8. Peter K.:
    17 mei 2016
    lees heel graag elke dag jullie reisverslag. Fijn dat jullie mensen ontmoeten waarbij een goed gevoel wederzijds ontstaat dan doet afscheid nemen pijn. Succes en tot morgen.